Náklady na servis sú u elektromobilov vyššie, rozdiel nie je závratný
Vyššie spomenutý prieskum bol realizovaný ako online zisťovanie. Prebehlo v júni 2024 medzi majiteľmi áut, ktorí sami riešia opravy a údržbu svojho vozidla, uviedla Dekra v tlačovej správe. Výsledky prieskumu boli následne porovnané s analýzou viac ako 200 000 posudkov škôd od spoločnosti Dekra. Táto analýza ukázala, že náklady na opravy elektromobilov sú skutočne o niečo vyššie, ale nie tak vysoké, ako sa často uvádza, resp. nesprávne predpokladá.
Bernd Grüninger, vedúci oddelenia posudkov a člen vedenia spoločnosti Dekra Automobil, na margo tejto témy zdôraznil, že flotila elektromobilov je výrazne mladšia ako priemerné vozidlá so spaľovacím motorom. Bez ohľadu na typ pohonu, mladšie vozidlá majú viac zabudovaných elektronických asistenčných systémov a senzorov, ktoré sami o sebe vedú k vyšším nákladom na opravy. Z tohto dôvodu spoločnosť Dekra pri analýze porovnávala len vozidlá do troch rokov veku, či už so spaľovacím motorom alebo elektromotormi.
Priemerné náklady na opravy pri elektromobiloch boli stále o 10 percent vyššie. „Nejde teda o rozdiely 30 alebo 40 percent, ako sa často uvádza naprieč automobilovým priemyslom,“ dodal Grüninger. Dôvody vyšších nákladov môžu byť rôzne. Napríklad niektoré servisy si účtujú vyššie hodinové sadzby za opravy elektromobilov, pretože ich zamestnanci potrebujú dodatočnú kvalifikáciu pre prácu s takýmito autami. Okrem toho sú pri opravách neraz potrebné aj dodatočné práce, ako napríklad odpojenie vozidla od napätia, čo zvyšuje náklady na opravy.
Dekra uzatvára svoju správu slovami: „Ak je potrebné vymeniť nárazník, typ pohonu nehrá rozhodujúcu úlohu. Ak je však na elektromobile poškodená napríklad batéria, má to samozrejme výrazný vplyv na náklady na opravu.“ Problémom sú aj nehody - ešte v októbri 2023 zväz nemeckého poisťovníctva uviedol, že opravy elektromobilov po nehodách sú až o 35 percent drahšie.
Zdroj: golem.de