Štyri stroje, štrnásť kolies a takmer 4000 koní na jednej štartovnej čiare. Túto pestrú symfóniu najrýchlejších pozemných technológií dala dohromady americká mediálna skupina Hagerty a Jason Cammisa, ktorý vás originálnym spôsobom prevedie desaťminútovým videom a vysvetlí, kto dnes sériovo vyrába najlepšie zrýchľujúce vozidlo na svete.
Aby sme boli presní, kalifornská spoločnosť Lucid Motors vyslala do tohto súboja prototyp Sapphire. Teda výkonnejšiu verziu produkčného modelu Air, ktorá v jednom zo starších videí Hagerty dostala od Tesly celkom slušne na... kam, to si domyslite.
Lucidu sa výsledok pochopiteľne nepozdával, čoskoro však má uviesť na trh vrcholný Air Sapphire, a aby svetu ukázala, čo dokáže, poskytla pravdepodobne testovací prototyp na nakrúcanie najnovšej časti vydania „Cammisove šprinty“.
V tomto prevedení má Lucid rovnako ako Tesla tri motory, výkon „viac ako 1200 hp“, teda viac ako 1217 koní, krútiaci moment neuvádza, ale zároveň masívnu pohotovostnú hmotnosť 2450 kg. Model S Plaid je o dosť štíhlejší, tiež však váži 2190 kg, ktoré sa snaží rozhýbať 1034 koní a 1424 Nm.
Zo starej dobrej školy spaľovacích motorov prichádza Bugatti Chiron Pur Sport, ktoré síce má 1500 koní, ale 1600 newtonmetrov určite nemá k dispozícii od takmer nulových otáčok, ako jeho dvaja konkurenti. Má však nižšiu pohotovostnú hmotnosť, konkrétne 2018 kg. Bude to stačiť, aby na 400-metrovej dráhe uchmatlo skalp Lucidu alebo Tesle, ktoré majú na takto krátkych dráhach pochopiteľne výhodu?
Nebudeme vás ďalej napínať, pozrite sa na to sami. A len pripomíname, že víťaz bol schopný pretnúť cieľovú líniu za neuveriteľných 9,1 sekundy, rýchlosťou 251 kilometrov za hodinu!
PS: V diskusii padla samozrejme správna poznámka k existencii Rimacu Nevera, ktorý má podľa všetkého na to, aby všetky tri porovnávané modely prekonal. To už vlastne dokázal, keď pokoril štvrť míle za 8,58 sekundy s výslednou rýchlosťou 270 km/h, pripomíname ale, že išlo o predprodukčné auto.
zdroj: Hagery, Jason Cammisa