V Kórei značka SsangYong oficiálne skončila, ale v Európe a na ďalších trhoch je KGM dosť neznáma skratka na to, aby automobilka riskovala stratu identity a tak ho ešte nejaký čas zrejme používať nebude.
Inak povedané, pre nás je to stále nový SsangYong Actyon kórejskej firmy KG Mobility, ale o aute samotnom toho veľa zatiaľ nevieme. Výrobca hovorí, že ho vyvíjal pod interným kódovým označením J120 a trochu nepochopiteľne trvá na tom, že si z pôvodného modelu nezobral len meno, ale že tiež ide o „robustné SUV v štýle kupé“.
Dokonca si Kórejci strihli novú vlastnú skratku – novinku popisujú ako SUC, teda Sports Utility Coupe, aj keď nám nie je úplne jasné, kde presne máme v tvaroch auta to kupé vidieť.
Nový Actyon je totiž klasické SUV, respektíve crossover a je dosť možné, že kompletne preberá techniku modelu Torres. Ten má dĺžku 4700 mm a rázvor náprav 2680 milimetrov, respektíve 4715 mm, ak budeme uvažovať o elektrickej verzii EVX.
Neoficiálny zdroj (presnejšie povedané schvaľovacia dokumentácia, ktorá unikla na internet) potom tvrdí, že Actyon preberie z modelu Torres aj techniku pod prednou kapotou. Inak povedané, vozidlo by malo byť poháňané preplňovaným štvorvalcom s objemom 1,5 litra, výkonom 163 koní a krútiacim momentom 280 newtonmetrov.
Ak je to pravda, potom by Actyon mal byť v základe dostupný so šesťstupňovým manuálom a za príplatok i šesťstupňovým automatom, ktorý je možné kombinovať aj s pohonom oboch náprav.
Zároveň by nič nemalo brániť tomu, aby bola novinka dostupná tiež ako elektromobil s motorom naladeným na 207 koní, krútiacim momentom 339 newtonmetrov a trakčnou batériou s kapacitou necelých 74 kilowatthodín.
Nový SsangYong Actyon bude na domáci trh uvedený už v auguste, takže na ďalšie detailné informácie dlho čakať nebudeme. A možno sa tiež dozvieme, aké sú šance, že sa celkom podarene vyzerajúci nástupca niekdajšieho „kórejského škaredého káčatka“ objaví aj na starom kontinente.
zdroj: SsangYong, KGM