Flexibilita pri výrobe elektrických áut
Počas interview pre Bloomberg o potrebe ľudskej práce hovorí jeden zo šéfov výroby BMW, Oliver Zipse: „Výroba áut v 60-sekundových cykloch, to je rozhodujúci faktor. Plne automatizovaný montážny proces nie je našim cieľom. Prečo? Človek s jeho unikátnymi schopnosťami je neprekonateľne flexibilný.“
Zipse verí, že výrobca áut musí byť flexibilná, ak chce, aby bola výroba elektromobilov zisková. „Akonáhle vstúpite do masového segmentu s objemami výroby, ako napr. pri BMW 3 a 5, dostať náklady pod kontrolu je kľúčové. Nemôžete si dovoliť byť neefektívny a neflexibilný,“ dodáva Zipse.
BMW chce do roku 2025 predstaviť 12 nových elektrických modelov. Ofenzívu začne plne elektrickým Mini, ktoré príde už budúci rok. Nasledovať bude SUV iX3 a i4 sedan. Posledný menovaný bude konkurentom Tesla Model 3. Práve Tesla razí, na rozdiel od BMW, ideu plne automatizovaného výrobného procesu elektromobilov.
Nejasný dopyt budúcnosti
„Pripravujeme platformy vozidiel a naše továrne pre flexibilnú integráciu technológie výroby elektrických áut. Pre nás je flexibilita najefektívnejšou cestou pre ziskovú výrobu. Nevieme, ako sa dopyt po elektrických autách bude v budúcnosti vyvíjať, takže je kľúčové vedieť sa prispôsobiť. Viete, dopyt budúcnosti po elektromobiloch nie je exaktná veda,“ uzatvára Zipse.
Zdroj a foto: BMW, Bloomberg, carscoops