„Našim cieľom je obohatiť a zjednodušiť vlastníctvo áut predefinovaním toho ako sa kupujú, prepájajú, servisujú a používajú,“ povedal Alain Visser, viceprezident Lynk&Co.
Dizajn má byť unikátny, no mne pripomína vzdialene Kia Sportage.
Volvo dá Lynk&Co nielen platformu, ale aj motory
Značku Lynk&Co vlastní čínsky koncern Geely, ktorý má majoritný podiel aj vo Volve. Preto nie je veľkým prekvapením, že vývoj typu 01 prebiehal vo Švédsku. Už pred pár dňami bolo známe, že auto bude stáť na platforme CMA (Compact Model Architecture). Tú vyvinulo Volvo pre typy V40, S40 a XC40. Volvo sa však s Lynk&Co podelí aj o motory. Pod kapotou 01 nájdeme benzínový 2,0 litrový štvorvalec a 1,5 litrový trojvalec. Pre fanúšikov nafty príde 2,0 litrový štvorvalec. Do budúcnosti sa počíta aj s elektromotormi, ktoré budú poháňať prednú alebo zadnú nápravu. Príde hybrid, plug-in hybrid a asi aj čistý elektromobil. Prevodovka bude 6-st. manuálna alebo 7.st dvojspojková. Rozmery autá sú nasledovné: 4530 mm x 1855 mm x 1654 mm. Rázvor má hodnotu 2730 mm.
Technika Volva v čínskej značke? To by na globálny úspech asi nestačilo. Lynk&Co preto prináša úplne iný koncept zameraný na softvér. Toto je niečo pre „ajťákov“. Vývojári najskôr vytvorili softvérovú platformu (v spolupráci s Alibaba a Microsoft) a až potom okolo nej postavili auto. Presný opak toho, čo robia ostatní výrobcovia. V kabíne sa nachádza 10,1“ displej na stredovej konzole. Infotainment bude podporovať Apple CarPlay, MirrorLink a na niektorých trhoch aj Android Auto.
01 navrhli Švédi a použili techniku Volva
01 ponúkne napríklad neustále pripojenie k internetu. Auto dokonca budete môcť zdieľať s ostatnými. V podstate to znamená, že za nejaký poplatok požičiate vozidlo niekomu inému. Môžete tak robiť v čase, keď ho nepotrebujete. „Klienti“ sa dostanú do auta prostredníctvom aplikácie v smartfóne. Som zvedavý, ako sa táto funkcia ujme a koľko ľudí bude ochotných požičať drahé auto do cudzích rúk.
Keďže Lynk&Co bude mať architektúru spoločnú s Volvom, môžete očakávať aj mimoriadne dobrú bezpečnosť. Pôjde v podstate o čínske Volvo. Okrem výbornej pasívnej bezpečnosti budú na palube systémy ako varovanie pred nárazom, automatické brzdenie (AEB), monitorovanie mŕtveho uhla a podobne.
Lynk&Co chce spôsobiť revolúciu z pohľadu softvéru, ale aj v samotnom využívaní auta.
Auto nemá však uspokojiť len fanúšikov technológií. Vývojári mysleli aj na jazdu, keď chcú v komforte konkurovať prémiovým značkám. Na palube má byť tiež minimálny hluk a nízke vibrácie. Samozrejme, tieto vyhlásenia môžu byť prehnané, najmä keď sa pozrieme na cenu. Tá by mala podliezť najväčších výrobcov ako Ford a Volkswagen. Dovolím si tvrdiť, že podobná cenová politika bude kanibalizovať predaje sesterského Volva.
Lynk&Co bude autá predávať výhradne online. Značka nechce mať žiadne kamenné predajne, čo ušetrí nemalé náklady. A čo servis? Klienti budú môcť využiť servisnú sieť Volva. Auto pritom nemusíte nikam voziť, zamestnanci si poňho prídu k vám a po údržbe vám ho dovezú späť. „Našim cieľom je obohatiť a zjednodušiť vlastníctvo áut predefinovaním toho ako sa kupujú, prepájajú, servisujú a používajú,“ povedal Alain Visser, viceprezident Lynk&Co.
Značka má spustiť predaje v Číne v roku 2017. Do Európy a Severnej Ameriky prídu o rok neskôr. Ich cieľom je do piatich rokov predávať 500 000 áut ročne. V najbližšej dobe by mali predstaviť ďalšie typy ako kompaktný sedan a kompaktný crossover. Aký máte názor na Lynk&Co? Veríte v úspech Číňanov na ťažkom európskom trhu?
Zdroj: autoexpress