Ford sa rozhodol ukázať svetu silu elektrického pohonu a predstavil 1 400 koňovú beštiu Mustang Mach-E 1400, ktorú vyvinul v spolupráci s firmou RTR. Elektromobil, ktorý je všetko, len nie nudný. Aj keď vychádza zo spomínaného elektrického crossoveru, môže sa popýšiť agresívnym športovým dizajnom s mnohými aerodynamickými prvkami.
„Teraz je perfektný čas využiť elektrickú technológiu, poučiť sa z nej a následne ju použiť v našom portfóliu. Mustang Mach-E bude šoférovať rovnako zábavné ako iné Mustangy pred ním, ale Mustang Mach-E 1400 je kompletne šialený! Oddelenie Ford Performance a RTR sa tu doslova utrhli a zbláznili.“ Ron Heiser, hlavný inžinier programu Mustang Mach-E
Aero dokáže generovať prítlak pri 257 km/h až 1 tonu!
Auto disponuje veľkým množstvom aerodynamických doplnkov ako veľké zadné krídlo, predný veľký splitter či masívne krídelká na prednom nárazníku. Tento aero balíček tak pri rýchlosti 257 km/h dokáže vytvárať prítlak až 1 000 kg. Spomínaných 1 400 koní dodáva až 7 elektromotorov. Tri z nich sú uchytené na prednom diferenciáli a ostatné štyri sa nachádzajú vzadu. Samotné diferenciály ako aj celé auto majú veľkú škálu rôznych nastavení, od driftovania až po jazdu na vysokorýchlostných tratiach. Hnacia sila môže byť rozdelená aj v pomere 50:50 (predok:zadok), alebo všetok krútiaci moment môže ísť len na predok, alebo len na zadok. V jednom balení tak v podstate máte štvorkolku, predokolku a zadokolku.
Auto disponuje aj špeciálnou batériou NMC (nikel, mangán, kobalt) s kapacitou 56,8 kWh, ktorá by mala poskytnúť lepšiu výkonnosť a vysokú prietokovú rýchlosť pri nabíjaní. Systém batérie bol zároveň navrhnutý tak, aby sa ochladzoval počas nabíjania pomocou dielektrického chladiva.
Mustangu Mach-E 1400 nechýbajú ani brzdy Brembo, ktoré využíva pretekársky špeciál Mustang GT4, či hydraulická ručná brzda, ktorá svoje uplatnenie nájde hlavne pri driftovaní. Kapota je vyrobená z organických kompozitných vlákien, ktoré sú ľahšou alternatívou pre uhlíkové vlákna.
Auto bude Fordu slúžiť hlavne na testovanie nových materiálov a na skúšanie rôznych nastavení. Elektrickú beštiu by mal Ford ukázať verejnosti už čoskoro na pretekoch NASCAR. Zatiaľ si pripravili skvelé video, kde sa Mach-E 1400 naplno predviedol a vo videu zahviedzil napríklad aj Ken Block na svojom Hoonicorne. Napriek tomu, že je video plné akcie, driftov a hustého dymu z pneumatík, celkový dojem dosť kazí akustický prejav samotnej novinky. Neviem si pomôcť, no mne to znie ako zubárske náradie.
Zdroj, foto: ford.com