Mať pod prednou kapotou osemvalec nie je samozrejme záruka, že po pridaní plynu „vysklíte“ okná v okruhu sto metrov. Existuje hromada V8, ktoré si dokážu brblať či ševeliť (nielen na voľnobehu) veľmi kultivovane a potichu, že o nich skoro neviete. Stačí spomenúť trebárs starší zamatovo hladký 3UZ-FE v Lexusoch SC, GS a LS.
Na druhej strane potom máte autá, ako je napríklad posledný Mustang Shelby GT350 a množstvo ďalších, pri ktorých zase musíte premýšľať, ako je vôbec možné prihlásiť ich legálne na značky pri dnešných hlukových limitoch.
Kam by ste v uvedenom spektre zaradili nové BMW M5? Pochopiteľne je nutné brať do úvahy fakt, že dnešné veľkoobjemové benzínové agregáty majú „prirodzené“ štuple v podobe turbodúchadiel, časticových filtrov a samozrejme štandardných výfukových tlmičov, ktoré pohltia značnú časť zvuku.
Napriek uvedeným konštrukčným prvkom, ktoré hlasným koncovkám príliš neprajú, by sme čakali, že klasický nemecký „über-sedan“ dá o sebe vedieť minimálne decentným hromobitím alebo aspoň bublaním a ľahkým chrchlaním. Posúďte ale sami, či je niečo také možné povedať o skutočnom zvuku, ktorý nová M5 produkuje.
Netušíme, kde sa stala chyba. A ešte stále trochu veríme tomu, že v skutočnosti bude nové BMW znieť naživo o čosi lepšie. Ono je dosť rozdiel točiť motor na mieste a nechať ho pracovať pod zaťažením. V každom prípade z dvoch nezávislých videí sa zatiaľ zdá, že novinka je nielen nepochopiteľne tichá, ale znie tak, že je skoro zameniteľná... so šesťvalcom? Štvorvalcom?
Nechápte nás nesprávne. Nemyslíme si, že je nutné mať namiesto normálneho výfuku lešenársku trubku, a ak štartom ráno nezobudíte minimálne polovicu susedov v ulici, že máte doma krám. Ale výsledný zvuk nového BMW M5 je tak strašne generický, nudný a nevýrazný, že u Akrapoviča museli vystrieľať minimálne basu šampanského za príležitosť na kšeft za milión. Veď si to vypočujte...
zdroj: BMW, Instagram, YouTube