Produkcia Volva EX90 sa začala v júni, pritom dodávky zákazníkom boli plánované na začiatok tohto roka. To sa evidentne nepodarilo. Nový plán je dodať klientom vozidlá v druhej polovici tohto roka. Oneskorenie výroby bolo spôsobené problémami s vývojom softvéra. Háčik je v tom, že časť týchto problémov bude pretrvávať aj po doručení EX90 k majiteľom.

Budú chýbať aj bezpečnostné funkcie?

Volvo začalo posielať zákazníkom e-maily s odkazom na prehľad funkcií, ktoré by potenciálne mohli chýbať pri preberaní vozidla. Niektoré alebo dokonca všetky funkcie ešte automobilka možno stihne integrovať pred samotným dodaním.

V zozname sú uvedené aj kľúčové prvky, ako napríklad bezpečnostné funkcie, ktoré zahŕňajú využitie lidaru. Vozidlo by tak nemohlo využívať veľmi podstatný senzor, ktorý sleduje okolie. Ďalšou funkciou uvedenou v liste je výstraha a brzdenie pred vozidlami, ktoré križujú vašu jazdu napríklad v križovatkách. A zrejme bude chýbať aj asistent spomaľovania v zákrutách.

Pokiaľ ide o batérie, nebude k dispozícii funkcia inteligentného nabíjania alebo takzvané obojsmerné nabíjanie, ktoré umožňuje prenášať energiu do domácej alebo verejnej siete. Majiteľov asi nepoteší ani fakt, že ich elektrické auto stratí okolo 3 % kapacity za deň po zaparkovaní. Volvo tvrdí, že príčinou je neustále bežiaci hlavný počítač, ktorý ovláda pokročilé funkcie. Ten by sa mal vypnúť po trochu dňoch, a až potom sa vozidlo dostane do stavu hibernácie kvôli úspore energie. Tento problém by mal byť tiež vyriešený prostredníctvom plánovanej aktualizácie. A chýbať bude tiež zrejme Apple CarPlay

EX90 lidar

Vyriešenie situácie

Automobilka tvrdí, že väčšinu problémov opraví aktualizáciou, ktorú doručí diaľkovo, tzv. over-the-air (OTA) update. Avšak niektorí si budú musieť s novým automobilom urobiť zastávku u predajcu. O tom, ktorí to budú, bude Volvo včas informovať.

Zdroj: Volvo, Motor1