Xiaomi SU7 Max je na papieri rodinný superšport. Čínsky elektromobil má podľa výrobcu až 673 koní, z 0 na 100 km/h údajne akceleruje za 2,78 sekundy a maximálnu rýchlosť má posunutú na hranicu 265 kilometrov za hodinu. Háčik je v tom, že k týmto parametrom nemá adekvátne brzdy.

Pri bežnej jazde sa podľa dostupných informácií problémy s brzdovým systémom neobjavujú, ale výlety čínskych influencerov na okruhy ukazuje, že ide pravdepodobne o najslabšiu technickú stránku tohto modelu.

Prvá dobre zdokumentovaná nehoda sa stala už v apríli na okruhu Šanghaj Tianma. Existuje z nej dokonca video, v ktorom je vidieť, že vodič pred ľavotočivou zákrutou nie je schopný SU7 spomaliť, reakcie na natočenie volantu sú minimálne, takže Xiaomi nakoniec vyletí z trate a vrazí do bariéry z pneumatík.

Video od blogera Tang Zhu Liao Chea už nazbieralo milióny pozretí, pričom autor tvrdí, že pred osudným momentom autom absolvoval päť kôl. Aké rýchle boli a aké sú je vodičské kvality, asi v tejto chvíli nezistíme, zaujala nás ale iná vec.

Číňan sa rozhodol ukázať, ako vyzerajú brzdové strmene viac ako 670-koňového elektromobilu a práve s ohľadom na dostupný výkon je to celkom bieda. Jednak je vidieť, že sú značne opotrebené, aj keď ide o nové auto a navyše je veľkosť obloženia prirovnávané k brzdám napríklad v Honde CR-V.

V júni sa táto situácia zopakovala. Airbagy vodičovi síce nevystrelili, pretože ho spomalil značný šmyk, ale aj druhý youtuber tvrdí, že autu kompletne zlyhali brzdy.

Po tomto incidente sa prebrala aj samotná automobilka. Vydala prehlásenie, v ktorom vysvetľuje, že SU7 Max nie je určené na okruhy.

„Dôrazne pripomíname, že Xiaomi SU7 Max je vysokovýkonný luxusný automobil pre bežnú premávku. Neskúšajte s ním extrémnu jazdu na pretekárskych okruhoch. Brzdový systém využíva bezazbestové obloženie je vhodné na každodenné použitie a spĺňajú potreby na verejných komunikáciách.“

Skutočne na úrovni Taycanu?

Nepochybujeme samozrejme o tom, že pri ostrom nasadení na okruhu by mala problém s vädnutím bŕzd väčšina sériových áut. Je však nutné dodať, že spomínaný čínsky elektromobil má hmotnosť od 2,0 do 2,2 tony a stránka Autopian navyše ukázala, že brzdy Brembo v SU7 sú skutočne pomerne malé.

V neprospech Xiaomi potom hovorí tiež fakt, že vedenie firmy pri premiére tejto novinky a jej uvedení na trh opakovane naznačovalo, že SU7 i jeho výkonnejšia verzia Max je porovnateľná s Porsche Taycan...

zdroj: Carscoops