Elektrické auto si vyžaduje nielen špecifický jazdný štýl, ale aj spôsobob jeho používania. Je určené predovšetkým na pomalé domáce nabíjanie, ktoré je cenovo najvýhodnejšie, efektívne, najmenej ničí trakčné batérie elektromobilov a majiteľa často odbremeňuje od potreby nabíjať auto mimo domu. Zvyšujúci sa počet elektrických áut medzi zákazníkmi a ich rastúca ponuka od automobiliek však automaticky znamenajú, že majitelia svoj elektromobil stále častejšie používajú aj na dlhšie cesty vyžadujúce dobíjanie na verejných nabíjačkách. A tu prichádzajú prvé problémy a strach z toho, že tento akt nepredvídateľne predĺži časový harmonogram cestovania.
Nabíjačiek je málo, kapacita chýba a počet elektromobilov rastie
„Charge axienty“, teda vo voľnom preklade úzkosť z nabíjania je nový jav, s ktorým bojuje stále viac prevádzkovateľov elektrických áut. Na tento nový druh strachu upozorňuje anglická Asociácia predajcov a výrobcov áut (SMMT) a vysvetľuje ho ako obavu posádky elektrického auta z toho, že sa im nepodarí nabiť auto tam, kde si to pôvodne naplánovali. Počet elektrických áut totiž rastie výrazne rýchlejšie, ako počet verejných nabíjacích bodov a hoci tieto majú slúžiť len ako podporná infraštruktúra a doplnok k domácemu nabíjaniu, prax ukazuje, že pri väčšom počte elektrických áut na cestách sa rady pri nabíjačkách skutočne zväčšujú. S týmto problémom však nebojuje len Anglicko, ale aj celá Európa. Už dlhodobo naň upozorňuje Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). Riešením je zjednotenie nabíjacej infraštruktúry a zavedenie fungujúceho online „objednávkového“ systému do praxe. Majiteľ elektrického auta si, okrem iného, napríklad na konkrétny čas zarezervuje voľný slot pri nabíjačke a vie, že vozidlo si tu včas nabije. Realita však tak jednoduchá nie je a ukazuje sa, že dostať „zelenú“ teóriu do praxe ešte nejaký čas potrvá. Zdá sa teda, že úzkosť z nabíjania bude niektorých vodičov elektrických áut pri dlhších cestách predsa len ešte chvíľu trápiť.