Stratiť kontrolu nad autom v rýchlosti 350 km/h a vyviaznuť bez zranení? Je to vôbec možné? Pokiaľ máte veľké šťastie, tak áno. Rovnaký scenár zažil majiteľ upraveného Nissanu GT-R s výkonom 2000 koní na letisku v Philipsburgu v Pensylvánii, USA. Jazdec stratil nad autom kontrolu pri šprinte na ½ míle pri rýchlosti 218 míľ za hodinu (350 km/h)! Dôvodom bola porucha na podvozku. Vďaka žiadnym prekážkam v okolí sa auto neprevrátilo. Pri pohľade na to, ako dobre vyzerá Nissan po nehode, je to až neuveriteľné šťastie. Majiteľ auto opraví a bude aj naďalej pokračovať v šprintoch. Jeho cieľom na ½ míle je pokorenie rýchlosti 225 míľ za hodinu.
dufam, ze EU coskoro zakaze vyrabat a dovazat auta s vykonom nad 80 kW a v ciernej skrinke(zapecatenej a online spojenej s centralnym serverom cez pointy pri cestach ) elektronicky obmedzi rychlost v EU na 130 km/h. spojenim s GPS a oficialnymi mapami bude zaroven obmedzena aj rychlost podla dopravnych znaciek- takze kde je 50- tka, tam nebude mozne dosiahnit 51 km.h ani tlacenim pedala.tuning zachyti najblizsi prejazd okolo pointu, ktory bud evelmi husty. verim, ze uz r. 2020 budu dodatocne povinne montovane na STK cierne skrinky do VSETKYCH aut a autobusov.kto nepride, ten strati STK ...
@Socratesno vobec to nie je sarkazmus.dnesne technologie to bohate umoznuju a online prepojenie s povinnym kontom v banke nie je ziadny problem. iba pipne SMS- z vasho uctu bolo stiahnute 500 eur za nebezpecnu jazdu( v pripade , ze CHYTRAK nebude mat na konte nic, tak vieme ake uroky sa platia pri prejdeni do minusu...). v pripade druheho pokusu vam bude odobraty vodicsky. nikto nic nebude dokazovat sa sudoch,- VP bude povinne obnoveny iba pri podpise, ze beriete na vedomie je SYSTEM udeluje pokuty - a ze je neomylny, to poznate...
@pokeSamozrejme, že je to technicky možné. Ale v koho záujme by to bolo? V záujme bezpečnosti ťažko, pretože aj obehnutie traktora na rovnom úseku by sa stalo nebezpečným - ak by človek nemohol zrýchliť podľa potreby. Prax prináša na cestách toľko nepredvídateľných situácií, že ani starostlivo vyladený počítačový systém by ich všetky nepokryl. čo by sme získali za to, že by sme sa dobrovoľne vzdali radosti z jazdy? Podarilo by sa nám možno skrotiť zopár prebujnelých eg niektorých vodičov, ale nerobme si ilúzie - tie by sa prejavili niekde inde (a možno ešte deštruktívnejšie).
Nedémonizoval by som tak prekračovanie rýchlosti všeobecne, dôležitejšie ako kŕčovito dodržiavať každý rýchlostný predpis je prispôsobiť jazdu podmienkam, ktoré niekedy umožňujú bezpečne prekročiť niektoré limity, ale inokedy je aj nastavený limit privysoký a nemožno sa ho držať (hmla, námraza a pod..).
Cestou by mohlo byť viac osvety a vzdelávania vodičov - či už pred, alebo získaní VP. Nejaký rozumný motivačný systém. Na toto ale naša spoločnosť úplne kašle.
Represia má účinok iba po istú hranicu, potom sa stáva deštruktívnou. Zjednodušene povedané, človek je stále v strese aby neurobil chybu a následkom toho je náchylnejší ju urobiť
A ja som sa čudoval, pre akých retardov vyrábajú automobilky dnešné autá plné všeliakých nezmyslov a vrchol technologického pokroku má byť už čoskoro dostupný autopilot. Takže poke sa prihlásil aj sám a vidím, že nápady má ešte lepšie ako samotné automobilky. Chlapče, ak ta nebaví šoférovať, nevieš to alebo máš iné problémy s volantom v ruke, tak to jednoducho nerob. Sadni do vlaku alebo autobusu a nezavadzaj na ceste ľudom, ktorých šoférovanie baví a nebodaj si ho aj užívajú. Obmedzení na ceste je dosť, nie len predpisov a zelených, ale práve takých ako ty, čo všetkému rozumejú najlepšie a všetkých by najradšej zrovnali, asi najlepšie,aby sme boli očipovaní všetci, nosili rovnaké uniformy a každé auto bola rovnaká krabica plná elektroniky a nezabudnime na max. výkon 80 kW.. Ak tieto tvoje nápady myslíš naozaj vážne, tak ti odporúčam návštevu odborníka, alebo sa chod aspon vyvetrat na čerstvý vzduch..