Toyota mala na európskom trhu vďaka hybridom dobré priemerné flotilové emisie a aj preto elektromobilom dlho odolávala. Lenže od budúceho roka platné ďalšie sprísnenie hranice CO2 (na 93,6 g/km) výrobcov núti predávať viac batériových modelov, pokiaľ nechcú do bruselskej kasy platiť takmer likvidačné pokuty.

Aj to je dôvod, prečo svetová automobilová jednotka pripravila pre zákazníkov na starom kontinente (po bZ4X) druhý elektromobil.

„bZ“ je minulosť

Urban Cruiser už svojim menom naznačuje, že Toyota podobne ako Mercedes (a jeho modely EQ) či Honda (e:NY) prehodnocuje komplikované označovanie elektromobilov, ktoré mali v jej prípade niesť na začiatku písmená „bZ“. Namiesto nich Japonci vytiahli z rukávu pomerne známe, ale dekádu nepožívané označenie... bez akéhokoľvek ďalšieho prívlastku či skratky.

Novinku v každom prípade nemôžeme považovať za priameho nástupcu pôvodného Urban Cruisera. Má dĺžku 4285 mm, šírku 1800 mm, výšku 1640 mm a vzdialenosť náprav až 2700 milimetrov. To okrem iného znamená, že nový elektromobil je zároveň väčší ako hybridný Yaris Cross, ktorý má až o 140 mm kratší rázvor.

Ako sme už naznačili, Urban Cruiser vznikol ako spoločný projekt so Suzuki (na platforme Heartect-e), ktoré bude svoje auto predávať ako „e Vitaru“. Pokiaľ ide o techniku, Toyota nemala potrebu odlíšiť sa, takže aj v tomto prípade dostanete v základe jeden elektromotor naladený na 144 koní a 189 newtonmetrov.

Výlučne s najslabšou jednotkou je spojená menšia batériou s kapacitou 49 kilowatthodín, všetky ostatné verzie využívajú trakčný akumulátor (tiež LFP) s kapacitou 61 kWh. V prvom rade ide o model s jedným elektromotorom s výkonom 174 koní a rovnakým krútiacim momentom 189 Nm, a potom Urban Cruiser AWD.

Ten má druhý (zadný) elektromotor s výkonom 48 kW (65 koní) a systémovo produkuje 184 koní a 300 newtonmetrov. Rovnako ako Suzuki, ani Toyota do tejto chvíli nezverejnila informácie o dojazde či dynamických parametroch, neoficiálne ale vieme, že autá by mali zvládať 150-kilowattové rýchlonabíjanie a hovorí sa o dojazde okolo 400 kilometrov.

V interiéri nájdete 10,25-palcový digitálny prístrojový panel vodiča a 10,1-palcovú dotykovú obrazovku infotainmentu a vrcholné modely budú mať vo výbave panoramatické strešné okno, 360-stpňový kamerový výstup alebo lepší audiosystém JBL. Ceny v tejto chvíli nepoznáme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Toyota