Najnovšie dáta pochádzajú od kolegov zo stránky Bimmerpost, ktorý majú svojich informátorov veľmi blízko zdroju, a preto sú správy od nich obvykle veľmi presné, respektíve mýlia sa len výnimočne.
Aktuálne uvádzajú, že sa sedan BMW M5 s interným typovým označením G90 začne vyrábať v júli tohto roka a má vydržať na produkčnej linke až do februára 2031. Kombi, teda M5 Touring s kódom G99 sa bude vyrábať od novembra 2024, termín finále v tejto chvíli nepoznáme.
Nové vrcholné modely radu 5 opäť dostanú vidlicový osemvalec o objemu 4,4 litra, pôjde však o najnovšiu generáciu motora S68, ktorá pracuje v modeloch XM a nie S63 zo zatiaľ poslednej M5.
Samotná V8 bude za súčasným agregátom z F90 zaostávať. Kým dnešná M5 CS má až 635 koní, v prevedení Competition 625 koní a v sérii rovných 600 koní, v novej M5 bude naladená na 585 koní a 750 Nm. Spaľovacej jednotke bude sekundovať elektromotor s výkonom 197 koní a 280 newtonmetrov, pričom zákazníci dostanú systémových 728 koní.
Viac ako 2,4 tony!
To je symbolických 20 koní menej v porovnaní s BMW XM Red Label, na strane M5 však bude o niečo nižšia hmotnosť (s dôrazom na to „o niečo“, pretože nová najrýchlejšia päťka bude všetko možné, len nie ľahký automobil).
Jej pohotovostná hmotnosť by sa mala vyšplhať až na 2435 kg, pričom nemalá časť pripadne na prídavný trakčný akumulátor s kapacitou 18,6 kilowatthodiny. Dynamiku novej M5 nepoznáme, predpokladáme ale, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne okolo troch sekúnd a maximálka by mohla byť bez posunutého obmedzovača na úrovni 250 km/h.
To sú samozrejme horšie čísla, ako ponúkali najsilnejšie verzie výbehovej M5, ale BMW si určite nechá priestor pre predstavenie silnejších verzií Competition a CS.
zdroj: Bimmerpost