Tých náhod s „neplánovane“ (v predstihu) zverejnenými fotkami je v posledných rokoch stále viac, v tomto prípade ale skutočne nejde o takú veľkú bombu, ako to na prvý pohľad možno pôsobí.

Nové BMW M5 už poznáme, nejaký čas sa predáva aj na slovenskom trhu a toto je v zásade len druhá karosárska verzia. Samozrejme nechceme príchod M5 Touring zľahčovať. Nemci na dve generácie prerušili jej predaj a medzi historickými modelmi divízie M je kombi stále vzácnosť.

 

Faktom je, že v porovnaní so sedanmi sa kombíky M5 nikdy nepredávali v desaťtisícových sériách a je preto otázne, aký bude komerčný úspech verzie G91.

Jej techniku samozrejme poznáme. Pod kapotou päťdverovej M5 je plug-in hybridný systém zložený zo 4,4-litrového preplňovaného osemvalca a elektromotora, pričom kombinovane bude Touring produkovať rovnakých 727 koní a 1000 newtonmetrov.

Samotná elektrická jednotka má 197 koní, 280 newtonmetrov a zásobuje ju trakčná lítiovo-iónová batéria s celkovou kapacitou 22,1 kWh a využiteľnou hodnotou 18,6 kilowatthodiny. Sedanu tento akumulátor stačí na dojazd v čisto elektrickom režime 67 až 69 kilometrov, zároveň ale elektrifikácia vyhnala pohotovostnú hmotnosť na hrozivých 2510 kg.

Pretože máme pred sebou kombi, ktoré má v zadnej časti viac hmoty, ani v najmenšom nepochybujeme, že Touring bude v porovnaní so sedanom ešte ťažší a tým pádom dynamika o kúsok horšia. Základná M5 zrýchli na stovku za 3,5 sekundy a má maximálku buď 250 alebo 305 kilometrov za hodinu s posunutým obmedzovačom. V prípade kombi odhadujeme čas akcelerácie z 0 na 100 km/h na cirka 3,6 sekundy a najvyššiu rýchlosť nižšiu v jednotkách km/h.

Ďalšie detaily o novom BMW M5 Touring čakajte v najbližších dňoch, stačí len pozorne sledovať našu stránku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov