Asi nie je momentálne dôležité, či Bugatti na nás testuje guerilla marketing a podporuje ním našu zvedavosť, alebo ide o fotografie skutočne vynesené niekým zvnútra bez vedomia firmy. Podstatné je, že vám môžeme nástupcu Chironu konečne ukázať z viacerých uhlov a pridať k nim pár neoficiálnych informácií, ktoré naznačujú, že automobilka postavila bombu na kolesách.
To najdôležitejšie už máme potvrdené. Bugatti nahradí osemlitrový šestnásťvalec s konfiguráciou do „W“ novým agregátom s rovnakým počtom valcov, ktorý ale bude mať usporiadanie do „V“.
Firma nám ho ukázala vo februári a pridala k nemu aj zvukovú stopu, ktorá naznačuje, že V16 bude znieť o niečo výraznejšie a zaujímavejšie ako W16. Niet divu...
V zákulisí sa hovorí o tom, že objem motora bol zväčšený z 8,0 na 8,3 litra, to dôležitejšie ale je, že by malo ísť o atmosféricky (!) plnenú pohonnú jednotku. Aby auto nestratilo na výkone, pôjde hore s maximálnymi otáčkami, pričom pomocnú ruku mali Bugatti pridať technici z Cosworthu. To ale nie je všetko.
Zrejme viac ako 1800 koní
Namiesto štyroch turbodúchadiel bude V16 spolupracovať s tromi elektromotormi a samozrejme tiež prídavnou trakčnou batériou. Parametre zatiaľ nepoznáme, neoficiálne sa však hovorí o celkovom systémovom výkone viac ako 1800 koní.
Pokiaľ ide o dizajn, ten sa od doteraz známych tvarov radikálne neodchýli, auto však má byť o niečo dlhšie a štíhlejšie ako predchodca. Za jeho tvary je zodpovedný šéf štylistického oddelenia Frank Heyl, je však veľmi pravdepodobné, že pomocnú ruku podal tiež jeho predchodca Achim Anscheidt, ktorý vlani zo svojej pozície síce odišiel, stále však pracuje pre Bugatti ako externý poradca.
Ďalšou zaujímavosťou majú byť motýlie dvere, v akcii sme ich však ešte nevideli. Svetová premiéra nového Bugatti V16 by mala prebehnúť 20. júna v sídle firmy v Molsheime a pozoruhodne vyzerá tiež pri tejto príležitosti posielaná pozvánka.
Jej autenticitu nemáme potvrdenú, ale je na nej ciferník s maximálnou rýchlosťou 550 kilometrov za hodinu...
zdroj: Germancarforum