Jedno MG sme tu už dnes mali, konkrétne malý hybridný hatchback s označením 3, ktorý konečne dostal slovenské ceny. Druhá novinka je naopak o kus vzdialenejšia budúcnosť, zatiaľ dokonca nebola ani oficiálne predstavená. Za jej predčasné odhalenie môže koncern SAIC „ďakovať“ čínskym úradom, ktorým bolo opäť jedno, kam ukladajú nové modely žiadajúce o registráciu.
K novému crossoveru by sme však mali dodať ešte niekoľko ďalších dôležitých vecí. Tou prvou je fakt, že ide o elektromobil, ale nemal by sa volať ZS EV. Hádať asi nemá význam, ale niektoré zdroje označujú tento automobil ako MG S5. (Niečo nám hovorí, že cez Audi, respektíve VW toto meno len tak ľahko neprejde...)
Oficiálne technické parametre elektromotora či trakčnej batérie momentálne nepoznáme, ale čínske ministerstvo nám „bonzlo“ aspoň základné rozmery. Nová S5 má dĺžku 4476 mm, šírku 1849 mm, výšku 1621 mm a rázvor 2730 milimetrov. Inak povedané nástupca ZS EV je o 162 mm dlhší a medzi nápravami pribudlo 149 mm.
Zo zákulisia potom vieme, že crossover je postavený na modulárnej platforme MSP (Modular Scalable Platform), ktorú využíva tiež MG4. A vlastne aj z dizajnu novinky či niektorých detailov je zrejmé, ku ktorému aktuálnemu modelu sa S5 hlási.
Dorazí aj XPower?
Ak sa nový model bude držať súčasnej techniky koncernu SAIC, počítajte s tým, že S dostane v základe elektromotor s výkonom 170 koní, ktorý bude poháňať zadné kolesá. Tento jednotke by potom mali asistovať lítiovo-iónové batérie s kapacitou 51 alebo 64 kilowatthodín. V hre je samozrejme aj výkonnejší motor naladený na 204 koní a nevylúčili by sme ani dvojmotorovú ostrú verziu XPower s výkonom 435 koní a pohonom 4x4, ktorá by na starom kontinente len ťažko hľadala konkurenciu.
Ak sa pýtate, aká je šanca, že sa auto dostane aj na slovenské cesty, odpoveďou je, že pomerne veľká. Dôkazom sú maskované testovacie prototypy pohybujúce sa po európskych cestách. Jeden z nich pred pár dňami nachytal na nabíjačke čitateľ holandskej stránky AutoWeek v susednom Česku.
O dojazde MG S5 môžeme tiež len špekulovať, v porovnaní s MG4 by ale nemusel byť zásadne horší. Ten ponúka v jednomotorovej verzii akčný rádius (podľa WLTP) v rozsahu od 350 do 450 kilometrov, v prípade crossoveru by to mohlo byť cirka 300 až 400 km.
zdroj: AutoExpress, AutoWeek, MIIT