Čo neubrzdíš, neukecáš!

Vzhľadom na tvrdú a nekompromisnú konkurenciu toho najlepšieho čo halový karting (minimálne v Bratislave a blízkom i ďalekom okolí) pozná, pre mňa doteraz ostáva najväčšou cťou zotreté meno Nikolas Kvasai. Jeho rekord som zlepšil o menej než 0,01 sekundy. Čiže vlastne o nič! Ešte že ma pri tabuli v piatok stihli odfotiť. V nedeľu prišiel iný borec, naložil mi 0,2 sekundy a potom sa po 3 mesiacoch užívania tejto verzie rozhodli zmeniť trať.

Mama tvrdí, že prvé slovo, ktoré zo mňa vyliezlo bolo AUTO. To asi nepotrebuje ďalší komentár. Šoférovanie zbožňujem. Bez prestávky dám aj 1 000 km. To znamená aj bez zastávky na WC. Za chrabrú jazdu mám niekoľko trofejí, medailí, pohárov či diplomov. Neodkladám si ich však, mám čo dávať na police :)

Trochu z mojej histórie:

Po strednej priemyslovke so zameraním na Cestnú dopravu som si doprial ďalších niekoľko rokov výlučne chlapského kolektívu v obore Automobilová Technika na STU SjF. A to som sa zaprisahával, že ja na vysokú školu nepôjdem... Ale práve tá mi otvorila dvere do sveta motoristickej žurnalistiky. K práci, ktorú som sníval robiť v podstate od skončenia základnej školy. Po druhom semestri (teda po prvom ročníku) som to skúsil v jednej z už etablovaných motoristických redakcií v Bratislave. Bolo to v lete 1996. Od vtedy som, napriek niekoľkým ďalším rokom štúdia prakticky dodnes nemal klasické letné prázdniny so všetkým čo k tomu patrí. No neľutujem. Teda asi nie... :)

Novinárske CV

V brandži som bez mála 18 rokov. Po troch printových (tlačených) magazínoch, kde som zbieral skúsenosti (AUTO magazín - neskôr Auto Motor a Šport, MOT magazín a AUTOTUNING) prišla doba skúsiť novú generáciu média pre 21. storočie - webstránku. V roku 2009 som sa pripojil k madému tímu nadšencov v projekte TOPSPEED.sk

Nikdy som to nerátal, tak skúsme spolu. Povedzme že vyskúšam v priemere 30 áut ročne. Od roku 1997 by to k roku 2014 spolu mohlo byť čosi cez 500. Rovnako len približne sú zrátateľné moje odjazdené kilometre. Odhadujem, že týždenne urobím cca tisícku. Ak to platí od roku 1994  (čo teda celkom neplatí) kedy som získal vodičák pre triedy A1, A, B1, B, C1, C, AM a T, teraz nejako by som mal mať najazdený 1 000 000 km (slovom - jeden milión km). Žiaľ, že bez nehody napísať nemôžem. Mám za sebou 5 udalostí, ktoré nie len, že stoja za reč, ale aj zápis v osobnej karte vodiča. Teda, ak v nich po 10 rokoch záznamy nemažú. Dve naozaj ťažké nehody (na motorke r1998, na aute r1999), dve ľahšie nehody, obe na aute v r1997 a r2003. Mám aj osobnú skúsenosť s airbagom, no ako spolujazdec. Na moje veľké prekvapenie, ani pri jednej s mnou zavinených nehôd neexplodoval. Celkovo však pri žiadnej z nehôd, chvalabohu, nedošlo k absolútne žiadnym zraneniam (okrem mňa na motorke). 


Inštruktor školy šmyku - Školy Bezpečnej Jazdy

Od roku 2009 pracujem pre spoločnosť SuperDRIVE ako špecializovaný inštruktor Školy Bezpečnej Jazdy so špecializáciou na školu šmyku pre 4 ponúkané úrovne (tréningy krízových situácií a tréningy nadštandardného umenia ovládania auta) a eko jazdu - jazdu na spotrebu. V roku 2012 som po intenzívnom 2 týždňovom tréningu a náročných skúškach v Mníchove získal certifikát BMW Driving Training Instructor. Stal som sa jedným z len 400 držiteľov tohto druhu vzdelania na svete.
 

Organizátor motoršportových podujatí a pretekov
(AUTOTUNING zrazy, AutoSlalom, KartCup)

Od roku 2001 sa súčasťou mojej práce stalo aj organizovanie motoristických podujatí rôzdneho druhu a rozsahu. Od superveľkých akcií s účasťou zhruba 10 000 návštevníkov som spoluorganizoval sériu 10 Autotuning zrazov (2001 - 2009) na letiskách pri Žiline a v Trenčíne. V rokoch 2003 a 2004 som spoluorganizoval celkovo 3x preteky automobilov do vrchu na kopcoch Pezinská baba a Jankov vŕšok. Od roku 2006 som spolu s kolegami zrealizoval 7 sezón seriálu AutoSlalom (spolu vyše 70 pretekov) na rôznych miestach Slovenska. Preteky mali zakrátko po vzniku medzinárodnú účasť a niekoľko sezón sa jazdili aj ako oficiálne Majstrovstvá SR v automobilovom slalome. Aktuálne sa venujem (podľa slov viacerých špičkových pilotovo) najčistejšej forme motoršportu - kartingu. Okrem jazdenia od roku 2011 aj organizujem malý tímový seriál pretekov KartCup.