Na dnešný deň ohlásilo Maserati odhalenie produktu, ktorý bude pre rast značky v najbližšom dobe pravdepodobne kľúčový. Svoju svetovú premiéru si odbilo druhé SUV automobilky s označením Grecale. Nakoniec debutovalo v troch verziách spaľujúcich benzín, očakávaný elektrický model Folgore doplní ponuku neskôr.

Rozmermi karosérie prekonáva Stelvio

Z hľadiska dizajnu nemožno hovoriť o žiadnych prekvapeniach, Maserati už exteriér takmer kompletne odkrylo v polovici februára. Teraz si ho môžeme pozrieť bez kamufláže. Oficiálna galéria ponúka dobrý pohľad na všetky štylistické detaily, ako sú zapustené kľučky či LED svetlá evokujúce kupé MC20. Zároveň upozorňuje na rozdiely medzi jednotlivými variantmi.

Základné štvorvalcové vyhotovenie nesie prívlastok GT a stojí na 19-palcových diskoch kolies, o niečo silnejší model Modena má dvadsiatky. Špička menom Trofeo s motorom V6 má štandardne 21-palcové ráfiky. Okrem toho disponuje ostrejšie tvarovaným bodykitom, ktorý zahŕňa vyústenie výfukového potrubia v podobe zdvojených lichobežníkov namiesto štvorice okrúhlych koncoviek.

Maserati Grecale stojí na rovnakej platforme ako Alfa Romeo Stelvio, ale prakticky všetkými rozmermi talianskeho príbuzného prekonáva. Rázvor osí náprav meria pri novinke 2 901 milimetrov. Dĺžka je podľa verzie 4 846 až 4 859 mm, šírka má mantinely 1948 a 1979 mm. Výška sa hýbe v rozsahu od 1 659 do 1670 mm.

Minimalistický a luxusný high-tech interiér

Štedrejšie proporcie oproti Alfe sľubujú vzdušnejší interiér, ktorý chce súrodenca predčiť aj v ďalších smeroch. Nejde pritom len o kvalitu spracovania či luxusné materiály. Maserati sa snažilo vytvoriť high-tech priestor s elegantnými minimalistickými tvarmi, ktoré popri športovom volante najviac narúša kvarteto displejov.

Digitálny prístrojový panel dopĺňa na palubnej doske drobná obrazovka digitálnych hodín, ďalšie dva displeje (12,3 a 8,8 palca) tvoria centrálnu konzolu. Medzi ne je zakomponované ovládanie prevodovky tvorené štvoricou tlačidiel. Ide o nesporne elegantné riešenie, na prvý pohľad však máme trochu obavy z jeho používateľskej prívetivosti.

Batožinový priestor má základný objem 570 litrov. Toto číslo ale platí len pre šesťvalcový model, v prípade slabších verzii so štvorvalcom je totiž na palube 48-voltový mild-hybridný systém. Jeho batéria mierne znižuje dostupnú kapacitu na 535 litrov. Maserati neprezradilo, aký je celkový objem po zložení zadných sedadiel.

Šesťvalec zrýchli na stovku za 3,8 sekundy

Pod kapotou variantov GT a Modena pracuje prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec s mild-hybridnou technológiou. V prvom prípade dosiahne najvyšší výkon 221 kW (300 k), silnejšia verzia vyvinie 243 kW (330 k). Krútiaci moment má v oboch prípadoch maximum 450 Nm. Spoločným rysom je najvyššie tempo 240 km/h, kým disciplína 0-100 km/h trvá podľa verzie 5,6 alebo 5,3 sekundy.

Vrchol ponuky menom Trofeo poháňa trojlitrový biturbo motor V6, ktorý vychádza z agregátu Nettuno poháňajúceho superšport MC20. V tomto prípade má parametre 390 kW (530 k) a 620 Nm. Na stovku sa toto SUV rozbehne už za 3,8 sekundy a presne o 10 sekúnd neskôr dosiahne 200 km/h. Jeho najvyššie tempo je 285 km/h. Oba agregáty sú spriahnuté s osemstupňovým automatom, no nejde o tú istú prevodovku.

Popri pohone sa jednotlivé verzie líšia aj ďalšími časťami techniky. Štvorkolka je štandard, pričom Grecale GT ponúka samosvorný diferenciál za príplatok. Modena ho má sériovo. Trofeo taktiež, ale ide už o elektronicky riadenú verziu. Okrem toho má vlajková loď ponuky vzduchové pruženie dostupné pri štvorvalcoch ako opcia. Samozrejmosťou je viacero jazdných režimov.

Maserati má vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie kolies, vzadu je použitá viacprvková náprava. Štvorvalce majú na prednej osi štvorpiestikové brzdy Brembo s 350-milimetrovými kotúčmi. Vzadu je systém Continental s plávajúcim strmeňom a 330 mm merajúcimi taniermi. Trofeo poháňané šesťvalcom má komponenty Brembo na oboch osiach, vpredu je šesť piestikov a vzadu štyri. Kotúče sú perforované (360 a 350 mm).

Elektromobil bude mať 105-kWh batériu

Cenu ani dátum uvedenia SUV na trh zatiaľ nepoznáme. Grecale bude vychádzať z fabriky Cassino, kde vzniká aj príbuzná Alfa Romeo Stelvio. Termín začiatku sériovej produkcie Maserati nešpecifikovalo. Najprv by sa mala začať montáž benzínových verzii, elektromobil pribudne neskôr. Pravdepodobne počas budúceho roka.

Automobilka o elektrickom variante s označením Folgore už teraz prezradila prvé údaje. Spomína vrchol krútiaceho momentu 800 Nm a technológiou pracujúcu pri napätí 400 V, dozvedeli sme sa tiež kapacitu batérie 105 kWh. Maserati tiež hovorí o špeciálnej farbe tejto verzie. Pre značku ale podľa všetkého nepôjde o úplne prvé vozidlo s batériovým pohonom, malo by ho predbehnúť kupé GranTurismo.

Zdroj: Maserati

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 33 obrázkov