Nie je to tak dávno, čo si za volant maskovaného testovacieho prototypu chystaného elektrického Maserati sadol najvyšší šéf koncernu Stellantis, Carlos Tavares a nechal sa zvečniť na továrenských fotografiách. Na niekoľkých obrázkoch nadšene zdvíhal palec, predpokladáme ale, že mu jeho úsmevy dlho nevydržia, ak mu na stole pristane aktuálna mediálna zvodka s informáciou o úniku ich stále utajovaného modelu.

Kde presne fotografie inkriminovaného auta bez štipky kamufláže vznikli, popravde netušíme. Hádame ale, že by mohlo ísť o zábery zo Spojených štátov a neprekvapilo by nás, keby Maserati práve chystalo svetovú premiéru modelu Folgore GranTurismo v rámci prebiehajúceho Monterey Car Week v Kalifornii.

Či máme pravdu, zistíme do konca týždňa, ale keby to aj nebola pravda, novinka v zásade už nemá veľmi čo skrývať.

Porovnanie s oficiálnymi fotkami hovorí, že musí ísť skutočne nové elektrické kupé s dodatkom Folgore (taliansky Blesk), ktoré dostane každý jeden batériový model. Nie je však možné nevšimnúť si že auto je – minimálne spredu – nápadne podobné Maserati GranTurismo (M145), ktoré Taliani vyrábali v rokoch 2007 až 2019.

Kým predchodca mal pod kapotou atmosférické osemvalce s objemom 4,2 a 4,7 litra s výkonom 405 až 460 koní, nová elektrická generácia GranTurisma by mala mať až 1000 koní a niektoré zdroje hovoria dokonca až o 1200 koňoch. Asi neprekvapí, že dvojdverové elegantné Folgore by s týmto parametrami malo hravo zvládnuť stovku pod 3 sekundy a zvládnuť až 300 kilometrov za hodinu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Maserati, Instagram Cochespias