Najrýchlejšie sedany Maserati
Obidve novinky majú pod kapotou 3,8-litrový motor V8 twin-turbo od Ferrari, ktorý produkuje 433 kW (588 k) a až 730 Nm krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť oboch áut sa pritom vyšplhá na hodnotu 326 km/h, čo z nich robí najrýchlejšie sedany v histórii Maserati. Hodnoty Ghibli a Quattroporte sa však líšia pri zrýchlení z 0-100 km/h. Menšie Ghibli Trofeo to zvládne za 4,3 sekundy, zatiaľ čo Quattroporte Trofeo potrebuje o 2 desatiny viac. Vo verzii Trofeo nájdeme aj SUV automobilky, Levante. To je k dispozícii len s pohonom všetkých kolies, zatiaľ čo Ghibli a Quattroporte Trofeo dostanete len ako zadokolky. Krútiaci moment sa na zadné kolesá prenáša cez 8-stupňovú automatickú prevodovku od ZF a nechýba ani diferenciál s obmedzeným preklzom.
Maserati Ghibli Trofeo
Drobnou zmenou prešiel aj dizajn obidvoch áut. Vzadu nájdeme upravené zadné svetlá inšpirované konceptom Alfieri a pozmenená bola aj predná maska, ktorá má agresívnejší výzor. Ghibli Trofeo tiež dostalo aj novú kapotu s dvoma náduchmi pre lepšie chladenie motora. Oba sedany budú zároveň stáť na 21-palcových kolesách. Zmeny sú však postrehnuteľné aj v interiéri. V strede prístrojovej dosky sa vyníma väčšia 10,1-palcová dotyková obrazovka (predtým 8,4-palcov), ktorá sprostredkúva ovládanie infotainmentu s ostrejšou grafikou a väčším rozlíšením.
Maserati Quattroporte Trofeo
Ako Ghibli Trofeo tak aj Quattroporte Trofeo sú jedny z posledných áut značky s motormi od Ferrari. CEO Ferrari, Louis Camilleri, sa totiž vyjadril, že neplánujú predĺžiť dohodu o dodávke motorov. Posledné Maserati s motorom Ferrari tak pravdepodobne zíde z výrobnej linky niekedy v roku 2021/2022. Čo sa týka nových modelov, priamy nástupca Ghibli by mal prísť až v roku 2024 a nové Maserati Quattroporte by sme mohli vidieť už o dva roky skôr.
Zdroj, foto: maserati.com