Jano_1987
08.04.23 18:04
Z
@JanoNRProblém je ten, že ty sa tváriš, ako keby si vedel všetku múdrosť sveta, autá ťa bavia, tak super, vieš. Ale Joža možno nebavia, ale firma trvá na tom, aby jazdil.
Čo má trápna výhovorka s nedostatom šoférov spoločné s tým, že príde zodpovedná osoba (niekto musí mať na starosti tie autá vo firme) a ukáže človeku aspoň základy. Si pamätám ako strýko prvý raz čumel (do roku 2012 jazdil na 120), keď mu otec dal výskúšať Renault Laguna 2 a strýko tam 12 minút rozmýšľal, že ako to vôbec naštartuje. To isté bolo aj u otca v robote, keď tie autá spolu s Meganom dostali. Štartovanie kartou? To isté VW, keď došiel s tým stáčacím klúčom. Neviem ktorá automobilka má teraz, že naštartuješ iba vtedy, ak stlačíš spojku. Samozrejme, nevypíše ti to. Už som volal majiteľovi, že kde je problém a on normálne, že zaradená 1, spojka a štart. To sme až dodatočne zistili, že to treba cez spojku štartovať. Kedysi dávno som brigádoval v tlačiarni, bol tam taký stroj na rezanie papiera. Maník, čo to obsluhoval to tam pravítkom meral a otočným kolieskom posúval na správny rozmer. Potom došiel nový chlapík, odklopil taký malý bočný panej, naťukal v akých rozmeroch sa to má rezať a v poradí a išiel rezať. 9 ľudí na neho pozeralo s otvorenou hubou, že to dokáže ten stroj? Keby nedošiel ten nový človek, doteraz sa s tým serinkajú a nevedia ho ovládať. Majiteľ samozrejme manuál niekde stratil. To isté aj o nás na výške, že máme vyrátať oceľovú halu a máme na to použiť statický program v ktorom nám iba ukázali, ak sa zapína a vypína a ako sa uloží prút a zaťaženie. 6h sme to modelovali a aj ak boli výsledky zle. O 2 týždne došiel robiť z tej firmy chlapík prezentáciu, že ako funguje ich produkt. Za 5 minút namodelovaná celá hala, aj dané všetky zaťaženia a vypluté výsledky. V bývalej firme, prišiel som, mal som robiť v 1 programe, čo som nepoznal. Dostal som rýchlokurz geniality za 30 minút a čakali, že s tým budem robiť ako keby som dostal normálne školenie. Firma proste šetrila a nikdy nikto na žiadnom kurze na ten program nebol. Po mesiaci ma vyhodili, že pomaly robím (rozumej, nemal som žiaden nadčas). V druhej firme som im rovno na pohovore povedal, že ako ovládam ten program. Oni že pohoda. Vytiahli nimi vypracovaný manuál aj s fotkami, čo ako nastaviť, čo ako robiť a jeden zamestnanec sa mi 2 dni venoval a po mesiaci som to búchal rýchlejšie ako 3 ľudia dohromady v tej bývalej firme. Cez školu som brigádoval pre PSA na BA autosalóne. Raz sme tam 15 minút luštili, že ako otvoriť kufor na 508. Došiel predajca a zmačkol vnútro na 0 a kufor sa otvoril. Aj napriek tomu, že veľa ľudí čo si tie autá skúšalo (bol som na jazdách) aktívne jazdilo, tiež potrebovali vysvetliť, ako si nastaví tempomat, že tam je nejaký obmedzovač rýchlosti, ako sa dostane do klímy atď. Nikto z nich nebol tupec, ale videli to prvý raz, tak nevedeli.
Odpovedať