250 koní a 980 kg. Dobrá kombinácia
Mastrettu MXT 2.0T vyvíjali, respektíve dostávali do produkcie, dlhých 7 rokov. Možno i to je príčinou relatívne vysokej ceny, takmer 40.000 €. Za svoje peniaze dostanete síce ručne stavané kupé, avšak s prepĺňaným 2,0-litrom Ford Duratec. Ten je fúkaný na výkon 186 kW (250 koní) a krútiaci moment stojí na hodnote 339 Nm. Drahé to naozaj je, podobnú cenovku má totiž Nissan 370Z roadster, ale s 330 koníkmi. A že by s ním bolo na okruhu či cestách menej zábavy, o tom pochybujem. V Spojených štátoch dokonca za podobné peniaze zoženiete Ford Mustang. Jasné, že v prospech tohto kupé bude hovoriť hmotnosť len 980 kg. Spomínaný Nissan je však dospelé plnohodnotné auto s cvengom a medzinárodným uznaním...
Mastretta to teda nemá jednoduché a na trhoch v USA a Veľkej Británii, kam mieri, musí mať ostré lakte. Namietate že je to "lightweight" a s Nissanom alebo Mustangom by sa nemala porovnávať? Tak ju postavte proti Caterhamu a zistíte, že Superlight R500 2.0L má rovnaký výkon, ale iba 506 kg. Proti MXT hrá i to, že na rozdiel od Caterhamu nemá šesť stupňovú prevodovku, ale iba klasických a v dnešnej dobe už trocha archaických päť stupňov. A spomínaný Lotus Elise? Ten sa dá kúpiť od 35.000... Mexičania sa teda zapotia, aby dokázali predať plánovanú produkciu 80-tich kusov ročne.
Motor v strede a ideálne rozloženie hmotnosti pre športiak 44/56. Len tá cena...
Každopádne tvorcovia Mastretty si na nej dali záležať. Rozloženie hmotnosti je ideálnych 44/56% v prospech zadnej nápravy, čo dáva kupé s motorom uprostred dobrý potenciál. Nízkej hmotnosti MXT vďačí za hliníkový rám a podlahe z kompozitového materiálu. Uchytenie motora je z oceľových nosníkov a klietka posádky je chróm molybdénová. Pruženie má olejové tlmiče a auto sedí nad zemou 15 cm. Brzdy sú vpredu i vzadu kotúčové s rozmermi 300 x 22 mm a auto jazdí na 17" pneumatikách. Toľko v skratke hrubý popis mexického športiaku.
Za podobné peniaze dostanete Mustang, Nissan 370Z alebo Caterham. Tvrdá konkurencia!
Interiér pôosobí dosť stroho
Mastretta sa do povedomia dostala i vďaka negatívnej reklame v známej relácii BBC TopGear, kde si trio moderátorov uťahovalo z krajiny pôvodu. Podľa nich autá odrážajú mentalitu národa, a preto sú nemecké autá precízne, talianske zasa horkokrvné a rýchle. Mexické auto teda podla nich nemôže byť nič extra, pretože mexičania sú lenivý národ. Možno cez obed odpočívajú pri sieste, vedia byť však i horkokrvní. Je na Mastrette MXT, aby to dokázala.