Nič nové ani v posledných pretekoch

Chýbajúcu továrenskú podporu dokonale ilustruje nedodaný optický balíček pre i30 N TCR na rok 2021. Je to absolútna drobnosť v podobe inej prednej masky a svetiel, ktorú tím očakával v priebehu sezóny. Za sedem mesiacov sme ju na aute nevideli. A to je iba špička ľadovca. Tím opakovane žiadal o zmenu BoP, ale ani samotná automobilka túto iniciatívu nijako nepodporila. i30N TCR si už svoju slávu užila a teraz je čas kúpiť nové auto. Aspoň tak nejako sa dá interpretovať konanie značky. Predsa len tím Sebastien Loeb Racing s novou Elantrou N TCR neustále bojoval o víťazstvá, zatiaľ čo Maťo bol absolútne bezmocný voči konkurentom. Podobný scenár sa žiaľ zopakoval aj v kvalifikácii na posledné kolo TCR Europe v Barcelone.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Maťo v prvej „kvalde“ dokázal zajazdiť len 17. najrýchlejší čas a na prvého mu chýbalo až 1,2 sekundy. Na postup do Q2 to bolo 0,2 s. „Bojoval som, ako sa len dalo. Na takto rýchlom okruhu je jasne vidieť aj podľa výsledkov, že nám chýba rýchlosť na rovinkách a v tých technických pasážach to skrátka nedoženiem. Navyše, stále nie som úplne spokojný s nastavením – troška sa s autom trápim,“ povedal Maťo po kvalifikácii. 

Prvé víkendové preteky boli naplánované na sobotu. Maťo Homola do nich štartoval zo 17. priečky. Bola to opäť raz bitva plná kontaktov a slovenský pretekár sa zodpovednou jazdou vyhol viacerým kontaktom. „Niekoľko áut som predbehol a dostal sa na 13. miesto. Mal som na to, aby som predbehol ešte aspoň jedného jazdca, ale nestálo mi to za riziko, že rozbijem auto. Pri súboji o 12. miesto zvažujete veci inak, ako keď bojujete o miesto na pódiu,“ skonštatoval rozumne po pretekoch Maťo.

Čistá jazda priniesla body

V druhých pretekoch štartoval Maťo už zo 14. priečky. Coronel a Azcona si odišli plniť svoje povinnosti do seriálu WTCR v Moste a Jelmini dostal penalizáciu za kontakty v prvých pretekoch s inými jazdcami. Maťo mal veľmi dobrý štart, no ešte pred prvou zákrutou ho zavreli iní jazdci, vďaka čomu sa nedokázal tak šikovne prekĺznuť vpred ako včera.

Chvíľku sa dokázal pohybovať na 9. priečke, no pneumatiky mali toho po stíhacej jazde dosť. Bojoval však zo všetkých síl a do cieľa doviezol auto na 10. mieste. Po pretekoch sa ešte za mnohé kontakty rozdávali dodatočné penalizácie a odniesli si ich dvaja jazdci pred Maťom. Ďalší zas nesplnil váhový limit na technickej kontrole. Maťo sa tak v oficiálnom hodnotení pretekov č. 2 v Barcelone umiestnil na solídnom 7. mieste.

„Je priskoro, aby sme teraz hodnotili celú sezónu. Bojovali sme a boli sme raz hore a raz dole. Teraz chcem poďakovať všetkým partnerom, vďaka ktorým sme mohli túto sezónu absolvovať. Tiež Jarovi Krajčimu, môjmu inžinierovi, že sa nám cesty opäť stretli a že sme si spolu opäť parádne zasúťažili. V neposlednom rade tiež Jantar Teamu s podporou Janík Motorsport, za ich prácu počas celej sezóny,“ povedal slovenský automobilový reprezentant.

V mene redakcie budeme držať Maťovi palce aj v roku 2022 a môžeme len poďakovať za skvelú reprezentáciu našej malej krajiny v rámci šampionátu a motoršportu.