Dolnorakúska pobočka rakúskej krajne pravicovej FPÖ prichádza s konceptom politiky, v rámci ktorého chce ľudí vraj odmeňovať za to, že jazdia autami namiesto ich trestania. Ide o prístup, ktorý odporuje rakúskej vládnej politike posledných rokov. Tá išla často opačným smerom v snahe podporiť verejnú dopravu.

FPÖ je pritom podľa posledných prieskumov na čele prieskumov a strana vyhrala voľby do europarlamentu, oplatí sa preto poznať jej názory. Tajomník dolnorakúskej FPÖ Alexander Murlasits obviňuje súčasnú rakúsku vládu z toho, že zhoršila situáciu motoristov. Politik sa stavia na stranu motorizovanej súkromnej dopravy a v budúcnosti chce vodičov „odmeňovať namiesto trestania“.

Krajne pravicová strána hovorí, že chce zrušiť daň z CO2. Zároveň sa chystá výrazným spôsobom navýšiť "Pendlerpauschale", teda príspevok na dochádzanie za prácou. Ešte prekvapujúcejšie znie požiadavka na zrušenie rakúskej dane NoVA, ktorá sa platí pri kúpe nového auta, prípadne pri jeho importe zo zahraničia.

FPÖ sa nepáči, že motoristi platia v Rakúsku dane údajne príliš často a viacnásobne - pri kúpe vozidla, pri platbe poistky, pri tankovaní na čerpacej stanici atď. Rakúsky politik Murlasits argumentuje, že v minulosti bolo šoférovanie auta životným štýlom a teraz sa vraj kvôli vlastníctvu auta ľudia menia na chudobných a nahnevaných. Ako si všimli rakúske médiá, tomuto názoru sčasti odporuje fakt, že podľa štatistík v krajine neustále rastie počet registrovaných vozidiel.

Žiadajú zvýšiť povolenú rýchlosť na diaľniciach, nie však všade

Dolnorakúska FPÖ Dolné odkazuje, že sa musí sa skončiť "šialenstvo pri financovaní elektromobility" - na mysli má zjavne dotácie na elektromobily.

Podľa Murlasitsa by mala byť zároveň povolená rýchlosť 150 km/h na určitých úsekoch rakúskych diaľnic – „konkrétne tam, kde je prijateľná úroveň bezpečnosti premávky“.

Politik krajnej pravice však už nehovorí o emisiách, ktoré doprava spôsobuje. Ak porovnáme minulý rok a obdobie roku 1990, v Rakúsku zapríčinil tento sektor 40 percent škodlivých emisií navyše. Čo je horšie, odvetvie dopravy je v krajine podľa odborníkov stále ďaleko od dosiahnutia želaných klimatických cieľov.

Zdroj: Kurier.atVienna.at / foto: cz.depositphotos.com