Tou chýbajúcou časťou skladačky je silnejšia verzia hybridného pohonu. Yaris totiž v máji dostal v rámci modernizácie najnovší benzín-elektrický pohon so systémovým výkonom 130 koní a ponechal si aj pôvodnú techniku naladenú na 116 koní.
Tú nájdete aj pod kapotou prepracovanej Mazdy 2 Hybrid, na ostrejšiu kombináciu atmosférickej jedna-päťky s elektromotorom si však môžete nechať zájsť chuť. Dostupná bude len so starším hybridným pohonom a výkonom 116 koní.
Štylisticky sa faceliftovaná dvojka odlišuje od predchodcu predovšetkým novým predným nárazníkom s viacuholníkovou maskou chladiča, ktorá ju konečne viac približuje k ostatným Mazdám. A upravená bola tiež zadná časť.
Priame porovnanie starej a novej 2 Hybrid naznačuje, že väčšina jednotlivých komponentov ostala rovnaká, dizajnéri ale vymenili pôvodne čiernu lištu medzi zadnými svetlami za panel lakovaný vo farbe karosérie a po stranách ponechali tmavé trojuholníkové výrezy. Je to drobnosť, vo výsledku to ale vizáž Mazdy celkom zmenilo.
Kým silnejší motor Toyota Mazde dodávať nebude, v interiéri dvojka z modernizácie Yarisu naopak ťaží. Dostala väčší 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, head-up displej a 10,5-palcovú dotykovú obrazovku multimediálneho systému.
Pochopiteľne nečakajte túto zostavu v sériovej výbave, dostanete sa k nej až pri vyšších stupňoch, ale potom si môžete objednať tiež veľké panoramatické strešné okno alebo dvojzónovú klimatizáciu.
V základných modeloch by mala byť dostupná 9-palcová dotyková obrazovka a aj 16 či viacpalcové hliníkové disky nedostanete hneď, do jednotlivých výbav sa ale teraz radšej púšťať nebudeme, je totiž možné, že bude nakonfigurovaná pre slovenských zákazníkov trochu inak, ako je prezentovaná pri premiére.
Logicky z toho vyplýva, že v tejto chvíli nemáme k dispozícii ani slovenskú cenu, tipujeme ale, že sa v rámci neustáleho zdražovania áut o niečo zvýši. Len aby ste boli potom v obraze, dodávame, že Mazda 2 Hybrid pred facelifom je aktuálne ešte dostupná za základnú cenu 20 620 eur.
zdroj: Mazda