1,5 litrový Skyactiv-D prvý krát nasadia v novej generácii Mazdy 2
Nový 1,5 litrový motor Skyactiv-D postavili na základe väčšieho 2,2 litrového Skyactiv-D, ktorý montujú do Mazdy 3, Mazdy 6 a Mazdy CX-5. V 4-valci použili priame vstrekovanie pomocou piezoelektrických vstrekovačov, ktoré majú niekoľko programov a môžu sa prispôsobiť studenému alebo zohriatemu motoru. V malom motore výšili rozsah homogénneho spaľovania, znížili trenie a tepelné straty, čim dosiahli širšie spektrum využiteľných otáčok.
1,5 litrový Skyactiv-D prvý krát nasadia v novej Mazde 2. Spolu s výkonom 105 k a krútiacim momentom 250 Nm ponúkne spotrebu 3,4 l na 100 km.
Mazda v 1,5 litrovom Skyactiv-D nasadí turbo s variabilnou geometriou lopatiek, vysoko a nízkotlakové EGR, vylepšené chladenie, ktoré kontrolnými ventilmi v chladiacom okruhu udržuje teplotu motora a tým zvyšuje efektivitu spaľovania. Oproti väčšiemu 2,2 litrovému dieslu zvýšili kompresný pomer z 14,1:1 na 14,8:1. Aj pomocou technológií i-Stop, i-ELOOP znížili spotrebu na 3,4 l na 100 km a emisie CO2 pod 90 g na kilometer. Automobilka očakáva, že Mazda 2 s 1,5 litrovým Skyactiv-D bude auto s najmenšou spotrebou v Japonsku, ktoré poháňa spaľovací motor.
Automobilka bude malý Skyactiv-D motor kombinovať s 6-stupňovou automatickou prevodovkou Skyactiv-Drive a manuálnou prevodovkou Skyactiv-MT. Mazda chce, aby nové auto bolo populárne aj v Európe, k čomu má prispieť aj splnenie emisnej normy Euro6, skutočne nízka spotreba a radosť z jazdy.
Motor | Radový 4-valec DOHC, 16 ventilov, priame vstrekovanie |
---|---|
Zdvihový objem | 1 497 ccm |
Vŕtanie x zdvih | 76,0 mm x 82,5 mm |
Kompresný pomer | 14,8:1 |
Maximálny výkon | 77 kW / 105 k pri 4000 ot. |
Maximálny krútiaci moment | 250 Nm pri 1500-2500 ot. |
Zdroj: tlačová správa