Facelift tretej generácie Mazdy 3 stavil viac na technický pokrok než na dizajnové zmeny.  

Mazda 3, v Japonsku známa ako Axela, neprichádza so žiadnou novou karosárskou verziou. Naďalej bude k dispozícii ako 5 dverový hatchback a klasický trojpriestorový sedan. Po vizuálnej stránke nič extrémne nečakajte. Zmenili len spodnú časť nárazníkov a grafiku zadných svetiel.

Farebný Head-up displej v novej Mazde 3, má jednoduchú grafiku a je dobre čitateľný

Automat bude k dispozícii len pre diesel

Na čo inžinieri pri modernizácii stavili, je technika. Pod kapotou budú zážihové motory Skyactiv-G 1,5 l sa 74 kW (101 k) a 2,0 l s výkonom 88 a 121 kW (120 a 165 k). Novinkou je systém G-Vectoring Control (GVC), ktorý sa stará o presné rozdeľovanie krútiaceho momentu pre každé koleso. Zlepší ovládateľnosť a stabilitu. Dieselovú paletu tvoria dva agregáty Skyactiv-G 1,5 l 77 kW (105 k) a 2,2 l 110 kW (150 k). Tu došlo hlavne k lepšiemu vytlmeniu, k zníženiu vibrácií, a lepšej odozve na pohyb plynového pedálu. S prevodovkami je to trochu zvláštne, automat bude k dispozícii iba pre jeden motor, pre slabší diesel. Benziňáky možno spárovať výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. To isté platí i pre silnejší diesel. Sedan sa naviac údajne nebude dať kúpiť so silnejším benzínovým motorom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V interiéri nájdeme farebný head-up displej. Vodič má tak najdôležitejšie jazdné informácie priamo pred sebou. Ak veľa jazdíte v noci a hľadáte auto s dobrými svetlami, môžete si aj pri novej Mazde  priplatiť za LED technológiu. Zmena sa odohrala aj po stránke bezpečnosti. Systém Smart City Brake Support po novom využíva kameru, ktorou rozoznáva ostatných účastníkov, vrátane chodcov.
 

Modernizovaná Mazda 3 však prinesie pár zmien aj v interiéri. Príde nový menší volant, rovnaký ako ten v MX-5. Pri vyšších verziách výbavy sa tiež dočkáme digitálnej prístrojovej dosky. A klasickú mechanickú ručnú brzdu nájdeme iba v najnižšej úrovni výbavy. Pri vyšších výbavách bude pozmenený i stredový panel, ktorý bude podobný s Mazdou6 kombinovaný s elektronickou ručnou brzdou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Zdroj: Mazda