Klinec do rakvy pridal nový globálny šéf Mazdy, Akira Marumoto, ktorý na autosalóne v Los Angeles vyhlásil, že Mazdy 3 MPS sa nedočkáme. „Mazda je malý hráč. Aj keď má tento segment patričnú prioritu pre Mazdu, moja odpoveď je nie. Preto neplánujeme MPS ani do budúcna.“ Marumoto povedal, že automobilka sa chce radšej profilovať ako prémiová značka porovnateľná s tými európskymi. Zdôraznil, že to chcú dosiahnuť prostredníctvom kvality, komfortu a zlepšovaním súčasnej ponuky ako expanziou do iných segmentov.
Ani 4. generácia Mazdy 3 nedostane verziu MPS
Predstavitelia automobilky však načrtli, že 2,5 l turbo motor do novej Mazdy 3 dokážu vpratať. Navyše výfukové kanály už atmosférickej verzie sú dosť veľké na to, aby bez problémov zvládli 250 k. Mazda monitoruje priania zákazníkov, to ich viedlo k uvedeniu turbo motora pre Mazdu 6 a CX-5, rozmýšľajú aj nad pohonom všetkých kolies pri novej Mazde 3. Ak, by bol veľký dopyt po rýchlom hatchbacku, mohla by aj trojka dostať 2,5 l turbo, akurát by sa asi nevolala Mazda 3 MPS.
Zdá sa, že Mazda pochovala myšlienku na športiak s rotačným motorom
Japonská značka vzkriesila Wankel, no plánuje ho použiť ako generátor na predĺženie dojazdu elektromobilu. Takže nemohla chýbať otázka, ako je na tom športiak s Wanklom? Sklamanie však pokračuje, Marumoto hovorí, že o ničom nerozhodli: „Túto otázku som dostal snáď stokrát a nepodpíšem sa pod to. O ničom sa nerozhodlo.“ Vyzerá to tak, že Mazda už rotačný motor ako primárnu pohonnú jednotku odpísala a novému športiaku s Wanklom odzvonilo. Štúdia RX-Vision, ktorú ukázali ešte v roku 2015, mala len ukázať evolúciu dizajnového jazyka Kodo, a vôbec nie naznačiť príchod športiaka.
Marumoto tiež povedal novinárom, že neplánujú elektrický športiak a ani auto bez vodiča. On sám preferuje vôňu benzínu pred 100 % EV a Mazda nebude vyrábať autá bez volantu. Pre automobilku znamenajú prvky autonómie to, že auto napríklad samo zaparkuje, ak to nedokáže vodič, ale nie, že za neho bude šoférovať.
zdroj: autoblog.com, carthrottle.com
foto: Mazda