Mazda CX-3 je rovnako dynamická ako všetci jej súrodenci.
V Európe aj s benzínom
Mazda CX-3 má byť podľa oficiálnych informácií v Európe vybavená dvojicou motorov s technológiou SkyActive. Benzínový dvojliter ponúkne 88 kW (120 k) a 110 kW (150 k). Naftový agregát s objemom 1,5 litra, ktorý dosahuje výkon 77 kW (105 k). Silnejšia pohonná jednotka spaľujúca benzín spolu s naftiakom budú mať možnosť roztáčať aj všetky štyri kolesá.
Japonský trh je zaťažený na hybridné a benzínové motory. Rozhodnutie poslať tam len dízel je naozaj zvláštne. Našťastie, v Európe dostaneme na výber.
Vnútro ostáva takmer totožné s Mazdou 2.
Japonsko je krajina, kde na cestách môžete stretnúť naozaj masívne množstvo hybridných alebo benzínových vozidiel. Naftové motory neobľubujú takmer vôbec. Výrobca však ide proti prúdu a domácim nechá len diesel. Zvláštne rozhodnutie. Najmä ak uvážime aj to, že v Európe postupne začíname meniť boj s CO2 na boj s naftovými motormi.
Dizajnový jazyk KODO je atraktívny aj v tomto prípade. Predok pôsobí pomerne agresívne. Môže za to najmä dlhá kapota a úzke hlavné svetlomety. Zadné partie majú skôr oblé línie. Vo vnútri výrobca nepripravil žiadne novinky. Interiér poskladal z dielov, ktoré má na sklade. Je takmer totožný s novým typom 2. Do batožinového priestoru sa v štandardných podmienkach zmestí 350 litrov. Po sklopení zadných sedadiel vzniká prakticky rovná plocha.
Zdroj: reuters.com
Prečítajte si aj: Boj proti CO2 už nie je „in“. Novým nepriateľom sú naftové motory