Mazda CX-3 je postavená na základe menšej dvojky.
CX-3 stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako Mazda 2. Rozmermi ju však prerástla vo všetkých smeroch. Na výšku o 55 mm (1 550 mm) a na dĺžku dokonca o 215 mm ( 4 275 mm). Rázvor zostal rovnaký, na úrovni 2 570 mm. Novinka sa zaradí v ponuke značky pod väčší typ CX-5. Nová Mazda CX-3 nie je určená do terénu, ale na rozdiel od väčšiny svojich konkurentov sa tam nestratí. Bude totiž dostupná aj s pohonom 4x4 (AWD). V teréne, kam sa väčšina majiteľov nepozrie, pomôžu aj krátke previsy karosérie. Dizajn novinky sa nesie v známom štýle KODO. A podľa podľa rastúcich celosvetových predajov má medzi zákazníkmi úspech.
CX-3 dostane voliteľný pohon 4x4.
Mazda uviedla, že pre americký trh chystá 2,0 litrový atmosférický motor SKYACTIV-G. Na výber bude z dvoch výkonových špecifikácií, 120 koní resp. 165 koní. Otázkou je, či dostaneme dvojlitrový agregát aj v Európe. Je celkom možné, že sa v Európe objaví aj menší, 1,5litrový motor SKYACTIV-G, ktorý poznáme z Mazdy 3. Pod kapotou sa dočkáme aj vznetového agregátu. Na výber bude len jeden diesel SKYACTIV-D s objemom 1,5 litra. V malej Mazde 2 poskytuje výkon 105 koní a 220 Nm. Podobné (ak nie rovnaké) hodnoty očakávajme aj v CX-3. Na starom kontinente budeme mať na výber z dvoch možností radenia. Jednou bude 6-stupňový automat a druhou 6-stupňový manuál. V Severnej Amerike majú smolu, dostanú len samočinnú prevodovku.
CX-3 s KODO dizajnom pôsobí aj napriek malým rozmerom mohutne.
Malá Mazda bude celkom prekvapivo vybavená špičkovými technológiami, ktoré sme v minulosti poznali z oveľa väčších a luxusnejších áut. CX-3 dostane bezpečnostné prvky označené i-Activsense. Za týmto názvom sa skrýva autonómne brzdenie, sledovanie jazdy v pruhoch a monitorovanie vozidiel v slepom uhle. Ďalej čakajme Head-up displej a multimediálny systém Mazda Connect.
Zdroj: tlačová správa, autoblog.com