Druhá generácia Mazdy CX-5 bola predstavená pred takmer piatimi rokmi a nám z toho vyplývajú tri veci. Čoraz častejšie sa hovorí o nástupcovi, ktorý by mal dostať úplne novú platformu s pohonom zadných kolies a pravdepodobne i radovým pozdĺžne uloženým šesťvalcom. To znie v dnešnej dobe fantasticky.
Po druhé, súčasné auto starne viac ako dôstojne a na svoj vek vyzerá stále dobre. Čím sa dostávame k tretej veci, ktorá to všetko spája: na úplne nové auto budeme musieť ešte chvíľu počkať, pretože japonská automobilka práve predstavila aktuálnu CX-5 po modernizácii.
Aby ste nemuseli vzájomným porovnávaním fotografií hľadať, čo je na exteriérovom dizajne nové, urobili sme to za vás. A čo sme objavili? Výrazne iné detaily, ktoré ale vo výsledku z Mazdy zásadne iné auto nerobia.
Prepracovaná CX-5 dostala nový predný nárazník, z ktorého zmizli miniatúrne bodové hmlovky. Maska chladiča má upravené lemovanie, pričom chrómový pás sa teraz smerom hore k svetlám pomerne rozširuje, čím opticky i reálne zmenšil čiernu plastovú mriežku. Iný je tiež tvar predných svetiel, predovšetkým ale bola zmenená ich vnútorná grafika. Mazda hovorí, že nejde len o samoúčelnú prácu dizajnérov – adaptívne LED majú zabezpečiť presnejší rozptyl svetla.
Zozadu je rozsah modifikácií podobný. Štylistické oddelenie nechalo vymeniť spodnú časť nárazníka i s pozičnými svetlami a opäť bol zmenený celý tvar združených hlavných svetiel a ich vnútorné usporiadanie. Bližšie neupresneným spôsobom mala byť vylepšená aj karosérie a odpruženie. Detaily nepoznáme, automobilka však vo svojej oficiálnej tlačovej správe hovorí, že sa jej konštruktérom podarilo znížiť hlučnosť, a cestujúci by mali byť schopní spoznať to najmä na nerovnom povrchu.
Qi aj Mi-Drive
V interiéri sa faceliftovaná CX-5 dočkala bezdrôtovej nabíjačky mobilných telefónov Qi, vylepšených sedadiel (opäť bez konkrétnych detailov) a dvojdielneho obojstranného podlahového panelu v batožinovom priestore, ktorý je na úrovni prahu piatych dverí, čo by malo podľa Mazdy uľahčiť nakladanie i vykladanie kufrov či iného nákladu.
K novinkám patrí tiež adaptívny tempomat Cruise & Traffic Support a systém voľby jazdných režimov Mi-Drive, ktorý v prípade modelov s pohonom všetkých kolies i-Activ AWD ponúkne navyše režim Off-Road, ktorý prekalibruje systémy auta tak, aby ľahšie zvládalo neupravený či klzký povrch.
Predaj modernizovanej Mazdy CX-5 štartuje začiatkom roka 2022 a základná cena začína na čiastke 26 320 eur. Inak povedané, najlacnejší model bude predávaný za rovnaké peniaze ako doteraz.
V cenníku sa však objavia dve nové a jedna modifikovaná výbava. Stupeň Newground ponúkne striebornú povrchovú úpravu spodných ochranných prvkov na prednom i zadnom nárazníku a ozdobných líšt dverí, čierne kryty spätných zrkadiel, limetkovo zelené detaily na prednej maske a buď 17-palcové strieborné disky alebo čierne devätnástky. Spomínaný podlahový panel bude mať vo výbave Newground (od 33 720 eur) jednu stranu upravenú tak, aby zvládla mokré či špinavé veci, respektíve aby sa dala jednoducho umyť vodou a limetkovo zafarbené prvky nájdete i na palubnej doske.
Homura Plus (od 36 720 eur) dostane pre zmenu hromadu detailov lakovaných čiernou lesklou farbou, čierne 19-palcové disky a červené detaily v maske. V podobnej kontrastnej úprave bude aj interiér – čierne kožené sedadlá, volant, páka voliča či radiaca páka a výplne dverí budú lemované červeným prešívaním.
Takumi Plus zase spoznáte podľa jednofarebného exteriéru, alebo inak povedané, lemy blatníkov, prahy či spodná časť nárazníkov nebudú čierne. Pridajte k tomu strieborné 19-palcové disky, v kabíne jemnú kožu Nappa a máte približný obrázok o tom, ako bude vyzerať jedna z najluxusnejších výbav s cenou od 38 920 eur.
zdroj: Mazda