Na dnešný deň Mazda vopred avizovala premiéru typu CX-60. Ide o dôležitý produkt, uvádza totiž celkom novú platformu so zadným pohonom a pozdĺžnym uložením motora. Postupne majú na tejto technike vzniknúť štyri rôzne SUV. Európa dostane dve z nich, časom príde do predaja väčší súrodenec CX-80 s tromi radmi sedadiel. Až do jeho príchodu bude novinka vlajkovou loďou výrobcu z Hirošimy.
Dlhá predná kapota a hranatejšie tvary
Mazda CX-60 svojím dizajnom neprekvapuje. Jej krivky naznačila nielen automobilkou zverejnená upútavka, ale tiež zopár uniknutých fotografií zachytených pri výrobe oficiálnych materiálov. Na internet sa dostali ešte v priebehu novembra. Už vtedy bola evidentná prítomnosť dlhej prednej kapoty, ktorá prezradila použitie prelomovej architektúry.
SUV navrhnuté podľa najnovšej verzie štylistického jazyka Kodo sa vyznačuje o niečo hranatejšími tvarmi než majú aktuálne produkty Mazda. Vpredu zaujme netradičným prepojením LED svetlometov s veľkou maskou chladiča, zboku upúta masívnymi oblúkmi blatníkov a zadnú časť charakterizujú najmä štíhle svetlá a pár zdvojených koncoviek výfuku.
Od populárneho typu CX-5 sa čerstvo odhalené vozidlo odlišuje aj exteriérovými rozmermi. Výrazne navrch má najmä rázvorom náprav merajúcim 2 870 milimetrov, ale tiež dĺžkou 4 745 mm a šírkou 1 890 mm. Strecha je pri výške 1 675 mm naopak mierne nižšie. Štandardné kolesá majú priemer 18 palcov, najväčšie dostupné budú dvadsiatky. Na výber má byť osem farieb laku.
Latku luxusu i komfortu posunie vyššie
Interiér reflektuje zovňajšok japonského SUV. Využíva viacero známych komponentov a obsahuje výrazné hrany. Už na prvý pohľad upúta svojou šírkou. Vnútorné rozmery kabíny nepoznáme, no batožinový priestor ponúka štandardne objem 570 litrov. Po sklopení zadných sedadiel a naložení po strechu je k dispozícii 1 726 l.
Mazda v ostatných rokoch bodovala v oblasti subjektívnej kvality interiéru, ktorá sa nemusela hanbiť ani pred prémiovou konkurenciou. Budúca vlajková loď latku luxusu i komfortu posunie opäť vyššie. Očakávať teda môžeme nielen mnohé hodnotné materiály, ale aj výborné dielenské spracovanie.
Prístrojový panel novinky je digitálny a dopĺňa ho head-up displej s trikrát väčšou plochou než v type CX-30. Palubnej doske dominuje 12,3-palcová obrazovka infotainmentu. Bohatý zoznam vybavenia zahŕňa množstvo bezpečnostných a asistenčných prvkov, ako aj 360-stupňovú sústavu kamier či bezkľúčový systém.
Zo začiatku len ako plug-in hybrid
SUV využíva vpredu zavesenie kolies s dvomi lichobežníkovými ramenami, vzadu je viacprvková náprava. Vyladeniu podvozka venovali konštruktéri špeciálnu pozornosť. Okrem iného patrí do štandardu funkcia Kinematic Posture Control známu z roadsteru MX-5, ktorá reguluje pohyby karosérie selektívnym pribrzďovaním kolies.
Na európskych trhoch ponúkne Mazda CX-60 trojicu pohonných jednotiek. Už vopred automobilka hovorila, že súčasťou palety bude plug-in hybrid využívajúci známy 2,5-litrový atmosférický štvorvalec Skyactiv-G. Ten má takmer nezmenené naladenie. Dosahuje najvyšší výkon 141 kW (192 k) a krútiaci moment 261 Nm, pričom mu asistuje elektromotor s parametrami 100 kW (136 k) a 250 Nm.
Systém dokáže celkovo vyprodukovať hodnoty 241 kW (328 k) a 500 Nm, verzia PHEV je vďaka tomu historicky najsilnejšie sériové auto značky. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h zvládne za 5,8 sekundy. Najvyššia rýchlosť je limitovaná, stropom je úroveň 200 km/h. Mazda využíva akumulátor s kapacitou 17,8 kWh. Ponúkať má elektrický dojazd 60 km, pričom ju možno nabiť bežným striedavým prúdom za 4 hodiny.
Medzikusom v pohonnom reťazci je osemstupňová samočinná prevodovka, v ktorej klasický hydrodynamický menič nahradila viaclamelová spojka doplnená elektromotorom. Automat bude celoplošný štandard. Všetky verzie SUV dostanú aj pohon všetkých kolies, ktorý nesie označenie i-Activ.
Na slovenskom trhu od 48 890 eur
Samozrejme, v ponuke nebudú chýbať očakávané radové šesťvalce. Plug-in hybrid doplní ešte počas tohto roka 3,3-litrový turbodiesel, v tom nasledujúcom má pribudnúť benzínový agregát e-Skyactiv X. Ich parametre zatiaľ nepoznáme. Isté však je, že oba šesťvalcové motory dostanú 48-voltový mild-hybridný systém.
Popri oficiálnom odhalení SUV zverejnila japonská automobilka rovno aj ceny variantu PHEV, ktoré sú oproti menšiemu typu CX-5 omnoho vyššie. V základnom vybavení Prime-Line stojí Mazda CX-60 na slovenskom trhu najmenej 48 890 eur. Ak chcete špičkový variant Takumi, musíte si pripraviť najmenej 54 340 eur a zvoliť si môžete ešte štyri príplatkové balíky.