Výsledkom by mali byť menšie korekcie na volante, ale aj lepšia trakcia. Vďaka GVC je napríklad hranica šmyku posunutá ďalej, pretože auto jazdí stabilnejšie.
Princíp fungovania G-Vectoring Control
Riadiaca jednotka systému monitoruje natočenia kolies, polohu akcelerátora a aktuálnu rýchlosť. GVC pracuje tak, že v zákrute „uberie plyn“ a dokáže znížiť krútiaci moment maximálne o 30 Nm. To stačí na to, aby došlo k väčšiemu zaťaženiu predných kolies. Výsledkom by mali byť menšie korekcie na volante, ale aj lepšia trakcia. Vďaka GVC je napríklad hranica šmyku posunutá ďalej, pretože auto jazdí stabilnejšie. Podľa prvých testov je práca systému takmer nepostrehnuteľná.
Systém vie zaznamenať aj najdrobnejší pohyb na volante (desatinu jedného stupňa) a zmeniť bočné preťaženie o 0,1 bez toho aby ste to, čo i len postrehli. „To je menej, než dokáže cítiť ľudské telo,“ vysvetľuje vývojár systému Dave Coleman. „Toto nie je torque vectoring. Systém nerotuje auto... Iba malé percento zákazníkov dokáže využiť výhody naplno,“ upozorňuje Coleman.
Lepšie je raz vidieť, než 100x počuť, preto si pozrite následne video. Mazda tu porovnáva vozidlo bez a so systémom GVC.
Spolu s GVC predstavuje automobilka aj nové sedadlá. Tie sú špeciálne navrhnuté tak, aby lepšie držali telo v zákrute a minimalizovali namáhanie svalov, najmä krčnej chrbtice. Mazda roky študovala ľudské telo a pohyby, ktoré sú preň prirodzené. Jazda s novými sedadlami by mala byť ešte menej vyčerpávajúca.
G-Vectoring Control sa má objaviť v Mazde 6 a neskôr v Mazde 3 už tento rok. Najväčší prínos by mala mať technológia v SUV CX-3 a CX-5, kde je ťažisko vysoko a auto a teda aj telo sa pri rýchlej jazde výrazne nakláňa. Automobilka sa ešte nerozhodla, či GVC dostane aj roadster MX-5.