Systém funguje aj počas jazdy, no len do rýchlosti 10 km/h, strechu otvorí/zatvorí za 12 sekúnd.
Mazda MX-5 RF je Targa
4. generáciu „Miaty“ uviedli Japonci do výroby len s plátennou sklápateľnou strechou. Fanúšikovia aj odborníci však špekulovali nad tým, či príde verzia s pevnou strechou. Dnes už vieme, že prišla, no výsledok je prekvapením. Riešenie pripomína systém, ktorý používa Porsche 911 Targa. Vrchná časť strechy sa zasunie pod zadnú časť. Systém funguje aj počas jazdy, no len do rýchlosti 10 km/h, strechu otvorí/zatvorí za 12 sekúnd.
Väčšia praktickosť
Výhody pevnej strechy sú zjavné, nemusíte sa báť závistlivých susedov, či vagabundov, auto je použiteľné celoročne, jazda je tichšia a odpadá starostlivosť o plátennú strechu. Riešenie má minimálne jednu nevýhodu a tou je vyššia hmotnosť. Samotná kovová strecha je ťažšia a použitie elektromotorov na jej ovládanie tiež hmotnosť zásadne zvýši. Zatiaľ nevieme, koľko kilogramov pridá verzia Retractable Fastback. V prípade Mazdy verzia RF nezmenšuje batožinový priestor. Ten je rovnaký ako v prípade plátennej strechy a má 130 litrov.
Napriek pevnej sklápateľnej streche zostáva batožinový priestor nenarušený (objem 130 litrov)
„Targa“ od Mazdy so strechou hore naozaj pripomína verziu coupé. Údajne sa o to snažili aj dizajnéri. Novinka dostane aj exkluzívnu farbu „strojovú šedú“. Naživo má vytvárať dojem, že ide o ručnú prácu skúseného remeselníka. Farba má až tri vrstvy a dostanete ju jedine na model MX-5 RF.
RF dostane aj preladené odpruženie a systém riadenia. V Európe si môžeme vybrať z oboch motorizácií. Základom bude 1,5 litrový štvorvalec s výkonom 96 kW (131 koní) a 150 Nm. Silnejšia verzia dostane dvojliter s výstupom 118 kW (160 koní) a 200 Nm. Ceny zatiaľ nepoznáme, ale dá sa čakať, že budú vyššie ako v prípade verzie s plátennou strechou.
Zdroj: carscoops