V novembri sa v Japonsku začala šíriť informácia o zastavení predaja Mazdy MX-5. Nie definitívneho, ale automobilka jednoducho prestala dodávať autá modelového roka 2021. Vzápätí sa objavili správy o ďalšej modernizácii malého športového roadsteru, ktoré môžeme týmto potvrdiť.

MX-5 pre rok 2022 sa navonok prakticky nezmenila, teda ak prižmúrime jedno oko a budeme ignorovať nový metalický lak s názvom Platinum Quartz a tiež nové koženné čalúnenie, ktorému v Mazde hovoria Terracotta Nappa.

Brake Vectoring

Čo je teda skutočne nové? Asi najdôležitejšou časťou tohto faceliftu je technológia nazvaná Kinematic Posture Control (KPC). Aby sme to zbytočne nekomplikovali, rovnom môžeme povedať, že ide o systém schopný pomocou kontroly rýchlosti otáčania pravého i ľavého zadného kolesa a ich pribrzďovania stabilizovať auto v dvoch situáciách.

Mazda MX-5 pri prejazde zákrutami alebo pri brzdení v oblúku dokáže odhadnúť istú mieru intenzívnejšieho pribrzdenia zadného vnútorného kolesa tak, aby KPC potlačilo náklony karosérie a zároveň pomohlo diferenciálu zbytočne neplytvať výkonom na preklz odľahčenej pneumatiky.

Podobným vychytávkam sa bežne hovorí „brake-based torque vectoring system“ a ak máte pocit, že ste u Mazdy už niečo podobné videli, máte dobrú pamäť. Systém KPC sa objavil už u limitovanej edície MX-5 990S so zníženou hmotnosťou, akurát tam mu ešte hovorili trochu komplikovanejším menom Vehicle Attitude Stabilization Control (VASC).

Mimochodom, zatiaľ netušíme, ako sa modelový rok 2022 odrazí v ponuke slovenského zastúpenia Mazdy, ale v Austrálii vypadol z ponuky menší štvorvalec s objemom 1,5 litra a ostal len väčší štvorvalec. Tak dúfajme, že sa nestane niečo podobné aj u nás, alebo ešte horšie, že nevypadne výkonnejšia pohonná jednotka kvôli emisiám.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 22 obrázkov

zdroj: Mazda