Dve turbá v menšom balení
Automobilka teda nespí ani v oblasti prepĺňania, Skyactiv-D využíva jedno menšie a jedno väčšie turbo. To menšie zaberá pri nízkych otáčkach, kým motor naberie otáčky a stúpne tlak, aby mohlo väčšie turbo pracovať. Súčasné riešenia zaberajú veľa miesta a nie sú ani veľmi jednoduché. Mazda prichádza s patentom, kde celý systém napratala do menšieho balenia.
Zaujímavé je, ako to Japonci urobili. Výfukové plyny privádzajú k obidvom turbám cez jeden kanál, tým pádom môžu byť výfukové zvody jednoduchšie. Podobné je to aj na strane kompresora, jeden prívod čerstvého vzduchu a jeden vývod stlačeného vzduchu. Tým pádom môžu byť rúrky a hadice sania jednoduchšie a zložené z menej dielov.
Nové riešenie sekvenčného twin-turba je menšie, ľahšie a jednoduchšie na použitie
Jednou z výhod sú práve kompaktné rozmery nového riešenia. Menšie sekvenčné twin-turbo by mohlo nájsť rozsiahlejšie uplatnenie aj autách s menším motorovým priestorom. S malými rozmermi prichádza aj úspora hmotnosti, čo pomôže ako spotrebe, tak aj výkonovým parametrom. Menší formát, to je menej materiálu, a teda aj nižšie náklady.
Otázkou zostáva, prečo Mazda investuje do sekvenčného twin-turba, keď podobné výsledky môže mať s turbom s variabilnou geometriou alebo twinscroll turbom. Jedno turbo môže byť ľahšie a lacnejšie ako dve. Možno sú dve turbá efektívnejšie alebo ponúknu väčší rozsah otáčok. Už zostáva len čakať, kde sa nové sekvenčné dvojité prepĺňanie objaví. Bude to sériová Mazda Vision Coupe, športová verzia Mazdy 3, alebo nebodaj RX-9?
zdroj a foto: autoblog.com