Mazda RX-7

Mazda RX-7 patrila najlepším japonským autám svojej doby

Mazda plánuje hneď dva športiaky s wanklovým motor, najprv predstavia novú RX-7 a o tri roky neskôr silnejšiu RX-9.

Mazda zaznamenala rekordný zisk počas uplynulého fiškálneho roka, zarobili 1,36 miliardy eur. V minulosti vyhlásili, že na vývoj rotačného motora bude mať veľký vplyv úspech platformy Skyactiv. Nová generácia sa im mimoriadne podarila a nestíhajú vyrábať autá. Japonci plnia sľub a investujú do vývoja wanklového motora a zároveň programu športového auta.

Mazda 16X

Mazda znova investuje do  vývoja rotačného motora 16X

Najmenší športiak, Mazdu MX-5 spoznáme už 4. septembra. Ten však bude poháňať piestový motor. Nové auto s rotačným motorom predstavia v roku 2017, bude ním nová Mazda RX-7. Rok 2017 je pre automobilku výnimočný, pretože oslávia 50. výročie Mazdy Cosmo Sport, prvého sériovo vyrábaného športiaka s wanklovým motorom. O novej Mazde RX-7 sme aj Topspeed.sk písali veľa. Zopakujme čo už vieme. RX-7 bude poháňať 1,6 litrový rotačný motor 16X bez prepĺňania s výkonom 300 koní. Športiak postavia na upravenom šasi, ktoré tvorí základ aj novej Mazdy MX-5. Vďaka technológiám Skyactiv udržia hmotnosť auta veľmi nízko.

Mazra RX-7 Spirit R

Posledná Mazda RX-7 Spirit R zišla z výrobnej linky v roku 2002

„Toto je veľmi dobrá myšlienka, 2017 a nový rotačný športiak,“ povedal riaditeľ Mazdy pre globálny predaj a marketing, Yasuhiro Aoyama. „Oslávime výročie rotačného motora v roku 2017, potom v 2020 sú Olympijské hry v Tokyu a 100. výročie Mazdy.“

Mazda RX-7

Mazda RX-7 aj po rokoch púta pozornosť

Kým RX-7 budú poháňať atmosférickým 1,6 litrovým wanklom s výkonom 300 koní, v RX-9 pridajú prepĺňanie a nevylučujú ani hybridnú technológiu.

V roku 2020 sa všetka pozornosť sústredí na Japonsko vďaka Olympijským hrám. Mazda zároveň oslávi sté výročie a pri tej príležitosti predstaví nový športiak poháňaný wanklovým motorom. Posledné informácie hovoria, že by malo isť o väčší a silnejší stroj ako RX-7. Automobilka spomína auto ako Mazdu RX-9. Pod kapotou namontujú motor 16X, ale pridajú prepĺňanie. V hre je vraj aj možnosť hybridného pohonu. Z motora tým dostanú oveľa viac ako 300 koní. Mazda plánuje RX-9 postaviť proti rivalom ako Honda NSX, Toyota Supra (FT-1) alebo Nissan GT-R.