Vlani Mazda predala v Rusku približne 30 tisíc áut, o niečo viac ich ale na východ od Ukrajiny dokázala vyrobiť. V spolupráci s tamojším partnerom PJSC Sollers Auto založila spoločný podnik a od roku 2012 v ňom zamestnanci montovali rozložené Mazdy 6 a CX-5 dodávané z Japonska.
Po nábehu plnej kapacity v továrni vo Vladivostoku (ležiacom skoro šesť a pol tisíca kilometrov na východ od Moskvy, ale „len“ tisíc kilometrov od Tokia) dokázali pracovníci ročne postaviť 50 tisíc automobilov. Problémy s dodávateľskými reťazcami po februárovej ruskej invázii na Ukrajinu však znamenali, že Japonci museli v apríli produkciu prerušiť.
A k obnove podľa všetkého už nedôjde. Obe strany svorne potvrdzujú, že spolupráca končí. „Sollers Auto skutočne jedná s Mazdou o zastavení výroby áut vo Vladivostoku a odkúpi jej podiel v spoločnom podniku,“ oznámili Rusi. „Medzitým sme vypracovali plán na opätovné spustenie produkcie vozidiel iných značiek a v súčasnosti dokončujeme jednania o tomto programe,“ dodávajú zástupcovia Sollersu, aj keď neprezradili, kto presne by mal Mazdu nahradiť.
Cena, že ktorú sa Japonci zbavia svojho podielu, tiež nebola zverejnená, pričom ich odchod úzko súvisí s nedávnym rovnakým rozhodnutím Toyoty, ktorá tiež uzatvára svoj podnik v Petrohrade.
zdroj: Autocar