Pod týmto atraktívnym kabátikom sa skrýva novinka "SKYACTIV Technology", teda technológia, ktorá prináša ešte lepšiu efektivitu a hospodárnosť. Je tu napríklad aj prvá aplikácia systému rekuperácie brzdnej energie v automobiloch značky Mazda. V tomto prípade sa "uskladnená" energia z brzdenia využíva v elektrosústave na palube, takže ju motor nemusí prácne vyrábať z paliva v nádrži. Samozrejme, toto berte len ako veľmi zjednodušený opis situácie, ono je to v reále trocha zložitejšie :)
Pod kapotou sa bude nachádzať nová generácia motorov, v tomto prípade pod názvom SKYACTIV-D, teda variant, ktorému chutí diesel. Spolu so štart-stop systémom Mazda i-stop, nižšou pohotovostnou hmotnosťou, lepšou aerodynamikou sa bude jednať o skutočne rekordne úsporné auto. Ono to síce znie ako klišé, ale verte, že prvé ohlasy novinárov zo sveta to len potvrdzujú. Uvidíme, aká bude realita. Zatiaľ totiž Mazda Takeri vyzerá veľmi dobre!