Tajný vývoj v budovách bez prístupu
Aktuálne sa na tému RX-9 rozrozprával dizajnový riaditeľ severoamerickej Mazdy, Julien Montousse. V automobilke vidí odhodlanie nikdy sa nevzdať. Naznačil, že Japonci skutočne na pracujú na niečom prelomovom: „Keď idem do Hirošimy, majú tam budovy, do ktorých vôbec nemám prístup, kde pracujú na niečom, čomu skutočne do budúcnosti veria. Je tam vášeň, chránia to až tak, že ani ja k tomu nemám prístup, ale viem, že je to niečo veľmi sľubné.“
Mazda má budovy, kam má prístup len pár ľudí. Pracujú tam na RX-9?
Montousse hovorí, že Mazda a Wankel patria k sebe. „Je to súčasťou našej DNA. Mazda má istý druh šialenej vášne pre značku, čo reprezentuje a rotačný motor je toho súčasťou. Kogai (CEO Mazdy) mnohokrát spomenul, že s tým vyjde von, keď bude pripravený a bude dávať zmysel. Za ostatných 15 rokov nikdy neprestali pracovať na rotačnom motore. Viem, že na tom pracujú skutočne tvrdo aj so značnými investíciami.“
RX-9 nie je na oficiálnej roadmape
Šéf severoamerickej Mazdy, Masahiro Moro, zbytočne neplytval slovami a povedal, že Wankel stále vyvíjajú: „Rotačný motor je zaujímavá príležitosť, od zdroja energie až po jeho ultimátne environmentálne schopnosti. Takže máme zdroje na jeho vývoj. V budúcnosti sa budeme musieť rozhodnúť, čo s ním urobíme.“
Mazda RX-9 síce nie je na oficiálnej roadmape, na projekte však pracuje tím inžinierov
Mazda teda na rotačnom motore pracuje, no športiak tak skoro neuvidíme. Na otázku kedy by sme mohli očakávať nové Wanklom poháňané športové auto Moro odpovedal: „V tejto chvíli nie je na oficiálnej roadmape.“ A čo neoficiálna roadmapa? „Máme na to vyhradených inžinierov,“ dodal Moro. Nádej teda stále je, ale RX-9 sa tak skoro nedočkáme.
zdroj: motoring.com.au
foto: Mazda