Mazda potichu priniesla na slovenský trh svoje najväčšie SUV CX-9. Auto ponúkajú len s jedným 3,7 l V6 motorom a len v najvyššej výbave. Opakovane sa potvrdilo, že toto cesta k úspechu v Európe nie je...
Dnes sa píše rok 2014 a Mazda bez veľkého kriku prichádza na starý kontinent s veľkou CX-9. Aby to ale nebolo také obyčajné, pre Európu pripravili len limitovaný počet vozidiel, len s jedným motorom, len s jednou prevodovkou a len v jednej výbave, tej najvyššej. Aká je najväčšia Mazda? Je veľká a to všetkých rozmeroch. Dĺžka auta presahuje 5 metrov, čo do šírky zaberá bez 64 mm dva metre a pohodlne odvezie 7 ľudí.
Mazda CX-9 prišla potichu aj na Slovensko
Auto pod kapotou sa skrýva 3,7 litrový V6 s výkonom 204 kW (277 k) a krútiacim momentom 367 Nm. Motor skombinovali so 6-stupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom. CX-9 využíva pohon všetkých kolies so systémom aktívneho rozdeľovania krútiaceho momentu. Na stovku zrýchli za 10,1 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 192 km/h. Veľkému motoru treba dať poriadne najesť a CX-9 zhltne kombinovane 11,3 l benzínu na 100 km.
Mazda ponúka CX-9 len v jednej výbave, ktorá zodpvedá "plnej výbave" zo začiatku minulého desaťročia. Nechýbajú bi-xenónové svetlomety, LED denné svietenie, hmlovky, strešné okno, 20-palcové disky, či elektricky ovládané piate dvere. O príjemný zážitok na palube sa stará audio systém Bose s 10 reproduktormi. Ďalej v interiéri nájdeme elektrické kožené sedadlá s pamäťou a vyhrievaním, tempomat, 3-zónovú klimatizáciu, 5,8-palcový displej infotainmentu s navigáciou TomTom, kožený volant, dažďový a svetelný senzor, či Bluetooth, alebo tlačidlo štart-stop systému.
Ani po stránke aktívnej bezpečnosti na tom CX-9 nie je najhoršie, ponúka sledovanie mŕtveho uhla, monitorovanie premávky za vozidlom, meranie tlaku v pneumatikách, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel, varovanie pred neúmyselným vybočením z jazdného pruhu, cúvaciu kameru, parkovací asistent, alebo dynamickú kontrolu trakcie.
Interiér Mazdy CX-9
Mohlo by sa zdať, že pri limitovanom počte pre celú Európu príde Mazda s premrštenou cenou, ale nie je to tak. Za CX-9 si vypýta 36 490 eur. Len pre porovnanie Mazda CX-5 v plnej výbave s 2,0 litrovým benzínovým motorom a 6-stupňovým automatom stojí 33 470 eur. Až na tú spotrebu to znie veľmi lákavo, čo poviete? Ehm, teda je tu ešte naša skvelá registračná daň, na toto auto pohodových 2047 €.
Mazda CX-9
Vonkajšie rozmery: | d = 5096 mm, š = 1936 mm, v = 1728 mm |
---|---|
Druh pohonu: | Pohon všetkých kolies |
Zdvihový objem: | 3726 ccm |
Počet valcov: | V6 |
Maximálny výkon: | 204 kW / 277 k pri 6250 ot. |
Maximálny krútiaci moment: | 367 Nm pri 4250 ot. |
Maximálna rýchlosť: | 192 km/h |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: | 10,1 s |
Kombinovaná spotreba: | 11,3 l / 100km |
Prevodovka: | 6-stupňová automatická |
Pohotovostná hmotnosť: | 2054 kg |
Rozmery kolies: | 245/50 R20 |
Rázvor: | 2875 mm |
Objem nádrže: | 76 l |
Objem kufra: | 1911 l po sklopení zadných dvoch radov sedadiel |
Cena: | 36 490 eur |
Zdroj: mazda.sk