Ostatná generácia Mazdy6 MPS mala 2,3 litrový turbomotor s výkonom 260 k

Ostatná generácia Mazdy6 MPS mala 2,3 litrový turbomotor s výkonom 260 k

Horúca kaša okolo nej ešte nevychladla a už sú tu ďalšie info o tom, čo začínajú variť japonskí šéfkuchári s použitím rovnakých základov. Skratku MPS nikomu predstavovať netreba. Aktuálne, žiaľ, žije len v podobe typu 3. Všetkým nám zvlhnú pery pri spomienke na švihácky model 6MPS. Zákulisné info získané časopisom AutoExpres hovoria o tom, že v kuchári v Mazde uvažujú nad týmto pikantnejším jedlom už pre rok 2014. Programový manažér Mazda6 Hiroshi Kajiyama tvrdí, že športový model má na trhu priestor a značke by z imidžových dôvodov mohol pomôcť. Mazda6 je vďaka prísnemu aplikovaniu programu Skyactiv najľahším autom strednej triedy. Model 6MPS by mal byť v prípade produkcie ľahší o ďalších výrazných 40 - 50 kg! Vylúčená nie je ani športová vznetová verzia.

Aby toho nebolo málo, veľa starších než 30r si iste spomenie aj na Mazdu 626 Coupé. Na možnosť návratu tejto verzie sa vyjadril šéfdizajnér Akira Tamatani nasledovne: "Veľmi rád by svetu priniesol také auto, no rozhodnutie, že ho má začať pripravovať zatiaľ nepadlo, no nie je vylúčené. Medzitým sa borci v oddelení hnacieho agregátu potia s možnosťami zastavania pohonu 4x4 pre novú Mazdu6 aby mohli lepšie súťažiť o zákazníka v severnejších krajinách, kde mnohí konkurenti tento pohon ponúkajú.


Ak by sa podarilo realizovať len polovicu z uvedených 4 vecí, Mazda6 má pred sebou zaujímavé a rušné obdobie na ktoré sa osobne, spolu so všetkými priaznivcami japonských mašín úprimne teším... :)

zdroj: AutoExpress a autoblog.com

Takto vyzerá posledné kupé na báze šestkovej Mazdy. Mazda 626 coupé z konca 80. rokov.

Takto vyzerá posledné kupé na báze šestkovej Mazdy. Mazda 626 coupé z konca 80. rokov.