Prvým je aerodynamika. Ako už bolo spomenuté pri konkurenčnom Ferrari F60, FIA nariadila v rámci zatraktívnenia súťaže úpravy karosérie ( užšie zadné krídlo, širší predný spojler,...) v zmysle jednoduchšieho predbiehania sa na trati.
Druhým faktorom je systém s označením KERS. Jedná sa o systém rekuperácie ( opätovného využitia inak stratenej energie - kvázi hybrid) počas brzdenia, ktorú môže pilot po sltačení tlačidla dodatočne využiť pre svoju potrebu. Pre monopost MP4-24 ho vyvinuli spoločne McLaren a Mercedes-Benz High Performance Engines, ktorí odlaďovali a dolaďovali tento systém 2 roky. Po optimalizácii systému KERS možno očakávať okrem zvýšenej ekonomiky prevádzky ( kam sme sa to dostali !!) aj zlepšenie časov o priemerne pol sekundy na jedno ostré kolo.
Technická špecifikácia monopostu Vodafone McLaren Mercedes MP4-24:
Karoséria, podvozok, kolesá:
>Karbónovo-hliníkový monokok vrátane prednej a zadnej deformačnej zóny s integrovaným palivovým článkom
>Nezávislé zavesenie všetkých kolies, priečne trojuholníkové ramená, pruženie ovládané cez torzné žrde, tlmiče Koni
>Elektronika McLaren Electronic System - združená riadiaca jednotka ako zbernica a vyhodnocovacie zariadenie dát pre šasi, motor a ostatné ( elektronika kokpitu, napätie a odozva aktuátorov, dobíjacie napäti alternátora,....)
>Pneumatiky Bridgestone Potenza - sliky
>Disky Enkei
>Brzdový systém Akebono
>Batérie GS Yuasa Corporation
>Posilňovač riadenia McLaren
Motor, Hnacie ústrojenstvo:
>Motor Typ Mercedes-Benz FO 108W
>Objem 2.4 litra
>Počet valcov 8
>Maximálne otáčky 18,000 (FIA regulatory limit for 2009)
>Vŕtanie valca maximum 98mm (FIA regulation)
>Počet ventilov 32
>Palivo Mobil High Performance Unleaded (5.75% bio fuel)
>Mazivá Mobil 1
>hmotnosť motora 95kg (minimum FIA regulation weight)
>Prevodovka 7 rýchlostí + spiatočka
>Semi-automat
>Hnací hriadeľ McLaren
>Spojka ovládaná rukou