No hosi, berte to tak, ze vsetko raz zacina ale aj konci. McLaren potrebuje novu krv, takze si ju stvoril. Taktiez si ale treba uvedomit, ze dnesne naroky na nove auta su uplne ine ako tomu bolo v dobe, ked na svet prisiel McLaren F1. Preto je aj hmotnostny rozdiel cca 250 kg v prospech tohto "veterana", aj ked MP4-12C je technologicky daleko vpredu. Tak ci tak, je len otazkou casu, kym niekoho nenapadne postavit tychto dvoch bratov proti sebe. Myslim ze v TopGear to uz maju naplanovane :)
akoze nie prave orechove? toto je cisty McLaren a ich filozofia ako vzdy bol...McLaren sa snazi robit auta ktore vyuzivaju technologiu z F1 a toto auto je po technickej stranke dokonalejsie ako akekolvek ine supercar..teda ak neratam LF-A ale to je ina kapitola
@WebGardenertak sto ludi sto chuti.. v mojej a myslim ze aj andrejovej hlave sa slovo McLaren bude vzdy spajat s oznacenim F1 a nie dakou habadurou pismen a cisiel.. nad tu klasiku prosto niet.. lahsie prirovnanie pre pochopenie by som opisal asi takto: ak si bol fanusikom hachiroku (AE86) tak "nastupca" FT-86 ta tiez zrovna nenadchne..
@SoichiAk niekto nazve označenie MP-4 12C zhluk, tak toho o McL naozaj moc nevie a ešte to aj nahlas vykrikuje. McL F1 dodnes fandí celý svet. Je veľmi možné, že F1 má viac fanúšikov, než má Veyron. Na základe toho však zo seba nemôže nik robiť fanúšika, či priaznivca samotnej značky. Aj mňa na novinke sklamalo niekoľko vecí, ale celkovo ju vnímam veľmi veľmi pozitívne, aj keď to nie je taká revolúcia ako bol F1.
@AERomozem ti presne vysvetlit co to MP4-12C znamena....MP4 ma od roku 1981 kazdy mclaren 12 je vysledok indexu vykonu ktory mclaren pocita svojim vzorcom a C znamena karbon....som fanusikom eighty-six ale proti FT86 nemam nic lebo podla mna je to konecne dobry krok toyoty znova vyrabat zabavnejsie a nie nudne auta...aj ked je to uz model zamerany na europsky trh nie je to to prave orechove ale vzdy lepsie ako camry alebo corolla :D
@AERoZhluk pismen? Odkedy posudzujeme auta podla tohoto? Aj tak keby si to zbadal na ulici sa uslintas jak malí Jarda za lizatkom?? Ja normlane nechapem.. V roku 2010 sa ide vyrabať supersport z 1300 kilo vahy z hodnotami s ktorych pada sanka dole a ono je to vlastne len nezmysel... Lukas keby som ta nepoznal tak chapem..Ale toto napise človek, ktorý bol na makko zo 100 konoveho swifta..Nehovoriac o autách, ktoré z tvojich rúk odišli....Nechápem čo viac chcete od supersportu ak vam nestačí to, co ponuka toto auto....
@LuboLubos, a ja ostatni. Nechapem, preco sa stale opierate o zmieneny zhluk pismen. To, ze prave v pripade McLaren-u nesu aj tradiciu, je jedna vec. To vsak na dnesne pomery nerobi z MP4 - 12C lepsie auto, ako bolo v roku 1993 F1. Ja si osobne velmi potrpim na tradiciu znacky a preto si myslim, ze aktualna MP4 - 12C nie je adekvatnym nastupcom F1otky. Isteze, je to vsetko relativne, no v roku F1 spravilo revoluciu, zatial co toto je len evolucia. Dnes je to hold trend, ako oslovit zakaznika a je mi z toho vobec dost zle od zaludka. Na magicke Hacko si ludia zvykli, podme im predavat reinkarnovane legendy. Smutne. Zdoraznujem, je to moj nazor.
@AndrejV tomto ti dam za pravdu...Je treba si uvedomit že technologie sa vyvijaju nenormalne rychlim tempom a v sucasnoti sa hladaju nove (revolučné] riesenie este tahsie ako to byvalo kedysi kedže tych veci čo su vymyslene je už strasne množstvo(aktívne diferenciály, hybridný pohon, adaptívne tlmiče, zliatiny s ktorych su sucasne supersporty sa už podobaju tym vesmírnym... atď )Tým ale nechcem povedať že studnica napadou sa už vycerpala no myslim že hladat nove revolučne riesenie je stale čoraz zložitejsie a finančne naročnejsie.....Preto sa nemožme diviť ked časom budu už prichadzat skor tie evolucie ako spominane revolucie...Tak isto asi treba pozerat na dobu kedy bolo auto vyvíjané..
ano auto neni taky kanon ako bol kedysi F1. Ani by som nepovedal ze je to v pravom slovazmysle jeho nastupca. To auto je totiz mierene ako konkurencia pre Ferrari 458 a Lambo Gallardo, co nie su "top" modely tychto znaciek. Tam kam to auto mieri, tam miesto ma a urcite konkurenciu pekne vytrapi. Sakra ale toto je uz ozaj strasne, ja ferrarista tu obhajujem konkurenciu... 458 Italia je aj tak lepsia :P
F1 bolo mozno najuniqatnejsi maloseriovy supersport. Mclaren ako automobilka musi zarabat, preto musi vyrabat komercne dostupne a uspesne auto. MP je seriovy supersport a nie nastupca F1, bude samozrejme ovela lacnejsi a vyrobi sa ich urcite niekolkonasobne viac. Mozno raz ked sa McLaren etabluje ako seriovy vyrobca automobilov a zarobia dost bubakov, budu si moct dovolit vyrobit nastupcu F1 , samozrejme v limitovanom pocte (nieco ako one77). MP4-12C ma vynikajuce parametre na to ze ma byt seriovka, ako bolo spominane konkurent 458 a spol. A k preturbovanemu VW .. je to sice technologicky vynimocne dielo, ale nieje to ziaden pravy supersport, aj ked dynamicke parametre na to (az, az), je to iba luxusna super hracka, pre tych co na to maju a radi to aj prezentuju navonok. ...Mclaren ponuka smrtelnikom (aj ked zamoznejsim) ultimativnejsie civilne auto ako ferrari. Nic proti ciernemu zrebcovi, aj ked robi vynimocne supersporty, drviva vacsina klientov si ich kupuje kvoli tomu, ze to je ferrari, je to podobna klientela ako ma uz spominany VW. ... ja si vyhrniem rukavy a zacinam setril na MP4-12C (aj ked 458 je asi krajsia a bude mat urcite vacsi uspech u opacneho pohlavia...) ... ale este si pockam na Fenix Automotive :)