Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

McLaren prezradil, že Speedtail bude poháňaný hybridným systémom. Max. výkon dosiahne 761 kW (1 035 koní) s krútiacim momentom, ktorý by mohol trhať asfalt (1 149 Nm). O zvuk, aký by sa na hyperauto patril, sa postará 4,0-litrová V8-čka twin-turbo produkujúca 548 kW (746 koní). Podporu jej poskytne elektrický motor, ktorý už nadupaný výkon navýši o ďalších 226 kW (308 koní). Hovoríte si, že 746+308 nie je 1035? Máte pravdu. Spaľovací a elektrický motor produkujú maximálny výkon v rôznych bodoch, čo je dôvodom, prečo kombinovaný výkon nedosahuje klasický súčet 1054 k. Maximálna rýchlosť Speedtailu sa má zastaviť na 402 km/h, teda 250 mph.

Váži 2 tony ako Veyron? Ani náhodou!

Elektrický motor pôsobí priamo na vstupný hriadeľ 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky Graziano, čo znamená, že na rozdiel od McLarenu P1, Speedtrail nie je schopný fungovať čisto na elektrický pohon. O napájanie elektrického motora sa stará batéria s hmotnosťou 52 kg, ktorá je mimochodom 4-krát výkonnejšia ako batéria v McLarene P1 a je uložená pod palivovou nádržou. McLaren Speedtail napriek hybridnému pohonu a množstve technologických prvkov váži len 1430 kg, čo je o 20 kg menej, ako má jeho starší súrodenec P1.

Cena? 2 milióny eur

Produkcia super-výkonného McLarenu začne na konci roka 2019. Aj keď máte na účte prebytočné 2 milióny eur, túto beštiu už novú nekúpite. Všetkých 106 kusov, ktoré sa dostanú do výroby, je rezervovaných pre konkrétnych majiteľov.

Zdroj: McLaren Cars