McLaren F1 sa stal legendou a nový Speedtail nesie jasný odkaz. Je rýchlejší modernejší, silnejší, ale aj extrémne drahý, vzácny a vypredaný. Rovnako, ako v prípade F1, aj z nového hypercaru vyrobia len 106 kusov. Zákazníci za neho zaplatili 1,75 milióna libier bez dane, čo je približne 1,97 milióna eur. Čím je taký výnimočný, že sú ľudia ochotní platiť také sumy?
Začnime motorom, je to známy twin-turbo V8, ktorý má aj McLaren Senna, lenže v prípade Speedtailu pôjde opäť o hybrid, ktorý ponúkne 1050 k. McLaren je zatiaľ skúpy na parametre, no niečo predsa len povedali. Topspeed hypercaru bude 403 km/h a zrýchlenie z 0 na 300 km/h zvládne za 12,8 s, čo je 0,3 s rýchlejšie ako Bugatti Chiron.
Tajomstvo sa skrýva v aerodynamike
Inžinieri McLarenu sa zamerali na čo najnižší aerodynamický odpor a čo najľahšie auto (suchá hmotnosť je 1430 kg). Preto všetky panely karosérie vyrobili z karbónu. Strávili veľa času vo veternom tuneli a výsledkom je tvar, ktorý vidíte. Je známe, že medzery medzi panelmi karosérie znižujú maximálnu rýchlosť, a tak sa im snažili v čo najväčšej miere vyhnúť. Takže Speedtail nemá spätné zrkadlá, ale zaťahovacie kamery, dokonca klapky v zadnej časti nemajú pánty, ale vyrobili ich z flexibilného karbónu! Pamätáte sa ešte na aféry s flexibilnými krídlami vo Formule 1? Toto je ich reálne využite.
V aerotuneli strávili veľa času
McLaren Speedtail je dlhý, má viac ako 5 m, presne 5137 mm, čo je o 549 mm viac ako P1 a o 600 mm viac ako Bugatti Chiron, zároveň je užší ako P1. Ale prečo to tak je? Odpoveď opäť tkvie v aerodynamike. Hypercar ma masívne dlhú zadnú časť aj s veľkými fúkanými difúzormi, a to kvôli tomu, aby čo najviac eliminovali vzduchové víry za autom, ktoré zvyšujú odpor a znižujú topspeed. McLaren znovu prichádza s puklicami, ehm teda krytmi kolies. Tie majú za úlohu znížiť vírenie vzduchu pri predných 20-palcových kolesách, opäť riešenie, ktoré sme pred niekoľkými rokmi videli v F1. Zadné 21-palcové kolesá však kryty nedostali.
Interiér odkazuje na McLaren F1 trojicou sedadiel. Vodič sedí v tom karbónovom v strede a po stranách má dvoch spolujazdcov, ktorých sedadlá sú zapustené do karbónového šasi. Za zmienku stojí aj koža, ktorú použili na čalúnenie. Vyvinuli špeciálnu povrchovú úpravu, takže do sedadla pohodlne skĺznete, no počas jazdy sa nebudete šmýkať von, ale udrží vás v sedadle. Kokpit takmer úplne zbavili tlačidiel. Všetkému kraľuje volant a tri veľké displeje, stredný ako prístrojový panel, bočné dva sú dotykové a slúžia na ovládanie napríklad klimatizácie, či multimédií. Úplne na krajoch sú ďalšie dva displeje, tie zase nahrádzajú spätné zrkadlá.
Tri sedalá odkazujú na legendárny McLaren F1
Tlačidiel sa však úplne nezbavili. Niekoľko ich nájdene v stropnici na vodičom. Samozrejmosťou je tlačidlo na naštartovanie alebo elektrické otváranie okien. Speedtail však ponúka aj elektrické otváranie dverí a novinku Velocity mód. To je, prosím pekne, nový režim, ktorý si McLaren vymyslel na dosiahnutie maximálnej rýchlosti. V ňom sa zvýšia voľnobežné otáčky, naplno sa dobije batéria, hypercar klesne o 35 mm, stiahnu sa kamery, čiže dozadu nevidíte, ale to ani nepotrebujete, lebo vás aj tak nikto nedobehne (jedine, že by ste si to rozdali s Chironom alebo Agerou RS). Potom dáte plyn na podlahu a Speedtail vystrelí smerom k topspeedu vyše 400 km/h.
Ešte jedna pikoška, McLaren Speedtail nesmie na cesty v USA. Dôvod je jednoduchý, pretože má rozloženie sedadiel také, aké má, nemohli dať vodičovi bočné airbagy a nemá ani spätné zrkadlá, ktoré americká legislatíva vyžaduje pre všetky nové autá. Lenže tretina hypercarov má putovať práve za veľkú mláku, takže severoamerická pobočka McLarenu našla spôsob ako to oje... okabátiť. Autá do USA nebude oficiálne voziť McLaren, ale individuálne ich majitelia. Stačí, aby prvý z nich požiadal o povolenie na užívanie v rámci legislatívy „Show and Display“, kde sa na autá nevzťahujú také prísne pravidlá. Má to však obmedzenia a jedným z nich je to, že s autom nesmú najazdiť viac ako 4000 km ročne. Majitelia hypercarov ich však zvyčajne nepoužívajú denne, ale vytiahnu ich len pri špeciálnych príležitostiach, takže by im toto obmedzenie nemuselo príliš vadiť.