Určite si prečítajte vyčerpávajúce info o McLarene P1 v článku McLaren P1 - všetko čo ste o ňom chceli vedieť
McLaren spustil sériovú produkciu svojho vrcholného auta v ponuke, hyperšportu P1. Výroba 375-tich kusov bude prebiehať v rovnako extrémne čistom prostredí, v akom sa vyrába i MP4-12C. Výrobná linka vyzerajúca ako nejaké laboratórium je medzi výrobcami áut špičkou. Svoju zásluhu na tom má nepochybne i šéf firmy Ron Dennis, ktorý je známy svojím až prehnaným perfekcionalizmom. Bohužiaľ McLaren do sveta pustil len pár fotografií P1 na výrobnej linke, no ak vás zaujíma, ako vyzerá celý komplex a chcete sa dozvedieť niečo viac, určite si pozrite dokument BBC na tomto videu. Nuž ja len dodám, že ak ste dostatočne naložený v peniazoch a máte o McLaren P1 s cenovkou ľahko cez milión Eur záujem, rýchlo objednávajte. Už ostáva len pár kúskov.
Určite si prečítajte vyčerpávajúce info o McLarene P1 v článku McLaren P1 - všetko čo ste o ňom chceli vedieť
@JozefTSveď práve o to ide. Ferrari má s tou svojou exkluzivitou namále, v McLarene asi už nejeden oľutoval zavrhnutie koncepcie F1 a Porsche by použitím B6 motora osadeného elektroturbom mohlo získať i viac.
Každopádne je zaujímavé ako mašiny s tak veľkým výkonom, poprípade vysokým pomerom výkon/hmotnosť, lepšia čas len o "pár" sekúnd.
@wrrvyladiť by sa dal i na 700k, ale hlavne by bol účinnejší. Tepelná energia spalín by okrem dúchadla poháňala i generátor, ktorý by dobíjal baterky skoro vždy pri chode motora. Využilo by sa i viac tepelnej energie oproti klasickému turbodúchadlu, pretože odpor generátora by zabránil pretočeniu turba do kritických otáčok a tým pádom odpadá i potreba tzv. wastegate (odfuk výfukových plynov mimo turbínu). Zároveň by vo funkcii elektromotora odstraňoval turbodieru. F1 technológia 2014.
http://www.youtube.com/watch?v=ddU4tcGIF6k (oplatí sa pozrieť celé) - v tom videu je vidieť niekoľko desiatok polohotových P1 v montážnej hale pritom je 1,5 mesiaca staré, takže mám menšie pochybnosti o aktuálnosti tohto článku.