Renault Sport si zobral za súpera štvorkolku pripravenú na driftovanie, Focus RS. Znamená to, že nový Megane RS by mal dostať okrem systému 4-control aj pohon oboch náprav. Výrazne by mal stúpnuť aj výkon a určte prekročí hranicu 300 koní.
Riadenie zadnej nápravy
Fakt, že si Renault Sport zobral za súpera Focus RS, je pre fanúšikov rozhodne dobrá správa. V RS totiž vedia robiť naozaj výborné vodičské autá, čo dokazuje napríklad Megan RS 275 Trophy. Nuž a už teraz sa môžeme tešiť, ako sa popasujú s konkurentom pre štvorkolku pripravenú na driftovanie. Znamená to, že nový Megane RS by mal dostať okrem riadenia zadnej nápravy pomocou systému 4-control aj pohon oboch náprav. Výrazne by mal stúpnuť aj výkon, ak chce Megane držať krok s 350 koňovým Focusom. Hoci, ako sa už dávnejšie vyjadril Patrice Ratti, šéf Renault Sport Technologies, Francúzi nepôjdu za každú cenu iba po číslach. Nemusíme teda očakávať minimálne 351 koní. Výkon však určte prekročí hranicu 300 koní. Ten by mali technici vydolovať z prepĺňaného 2,0 litrového 4-valca. K nemu bude určite pripojená aj dvojspojková prevodovka EDC. Pravdepodobne však Renault Sport neurobí rovnakú chybu ako v prípade Clia RS a ponúkne aj manuálnu prevodovku. "Prevodovka EDC prinesie auto na nové trhy ako Japonsko a Austrália, ale chceli by sme byť schopní ponúknuť možnosť výberu manuálu," povedal k tejto téme Ratti.
Vývoj Megane RS začal súčasne s vývojom bežných modelov. Prvým výsledkom takéhoto zapojenia Renault Sportu je Megane GT.
Nový Megane RS by mal prísť na trh v roku 2018 s cenovkou na úrovni 37 000 €, posadenou presne proti Focusu RS. Vývoj Megane RS pritom začal s vývojom štandardných modelov, čo bude v budúcnosti častejším javom. Renault Sport je totiž pre automobilku stále dôležitejší. Znamená to, že v budúcnosti bude pracovať aj na hybridných modeloch, keďže automobilka sa stále viac zameriava na elektrifikované vozidlá. Renault Sport by pri týchto modeloch chcel spolurozhodovať aj o veľkých veciach, ako platforma, umiestnenie batérií, či ako ich urobiť zábavné pre vodiča.
Zdroj: autoexpress