Kedysi by na podobnom stroji z Ingolstadtu svietili do diaľky nápisy Quattro, Audi však evidentne zahadzuje jednu zo svojich najvýraznejších a najznámejších značiek v prospech označenia e-tron a v tomto prípade Dakar.
Len pre úplnosť dodávame, že celý názov novinky je Audi Q8 e-tron edition Dakar a vozidlo technicky vychádza z SUV 55 e-tron quattro. To znamená, že je poháňané dvojicou elektromotorov s maximálnym výkonom 300 kW, teda 408 koní, najvyšším kombinovaným krútiacim momentom 664 Nm a posádka má k dispozícii batériu s využiteľnou kapacitou 106 kilowatthodín.
Na bežných letných gumách auto akceleruje z miesta na stovku za 5,8 sekundy a má maximálku obmedzenú na 200 km/h. Ak použijete terénne pneumatiky General Grabber AT3, zrýchlenie sa zhorší o desatinku na výsledných 5,9 sekundy a Audi uvádza dojazd podľa WLTP 487 kilometrov.
Zvláštna edícia e-tronu má v porovnaní so štandardným modelom upravené vzduchové odpruženie a spolu s terénnymi gumami sa zvýšila jeho svetlá výška o 31 mm. V základnom nastavení máte svetlosť 206 milimetrov, ktorá sa zníži o 15 mm pri 85 km/h, o ďalších 17 mm pri stovke a ešte o 13 mm po prekročení rýchlosti 120 kilometrov za hodinu.
Sympatické je, že Audi z tohto e-tronu nerobí offroad do najťažších podmienok. Priznáva, že sa auto s uvedenými úpravami hodí do „ľahšieho terénu“, čo podčiarkuje napríklad brodivosť 300 mm alebo nájazdové uhly: 20 stupňov predný, 26 zadný a 19 stupňov prechodový.
Dakar od Audi bude dostupný v troch základných lakoch (béžová, čierna, sivá), jednodielna maska chladiča je vždy nastriekaná vo farbe karosérie a výnimočnosť novinky majú posilňovať napríklad prídavné diódy integrované do dverí, ktoré vám zviditeľnia priestor okolo auta svetelnými nápismi „edition Dakar“.
Súčasťou sériovej výbavy máte tiež svetlá Matrix LED, strešný nosič s nosnosťou 40 kg i s taškou a fixačnými popruhmi, nechýba head-up displej, športové sedadlá a ďalšia luxusná výbava. Cena tomu zodpovedá. Kým za štandardný 55 e-tron quattro dáte na Slovensku najmenej 86 580 eur, edícia Dakar sa v Nemecku začína predávať od 120 tisíc eur. Na druhej strane... vznikne len 99 kusov, takže istá exkluzivita v porovnaní s bežným autom je zaručená.
zdroj: Audi