Ak vás dráždia tie obrovské obličky v prednej časti aktuálnej M3, v tomto smere máte smolu, nič sa nemení. BMW sa v prípade medzigeneračnej modernizácie zameralo v prvom rade na vnútornú štruktúru svetiel, ktoré dostali iný „podpis“.
Ten poznáte už z faceliftu modelu M4 zo začiatku tohto roka, pričom automobilka vám za príplatok opäť ponúkne vyššiu verziu Matrix LED, ktoré sa vizuálne odlišujú od základu drobnými modrými prvkami.
Ako sme už prezradili, zmeny sa týkajú aj v podstate skoro čerstvo na trh uvedeného M3 Touring (G81), počítajte ale s tým, že prepracované obe karosárske verzie dorazia na trh až v júli 2024.
Slovenské ceny k dispozícii zatiaľ nemáme, nemecké médiá ale tvrdia, že M3 citeľne zdraží. Berte nasledujúce čísla len orientačne, ale základná M3 s pohonom zadných kolies by mala stáť o 5000 eur viac, za Competition budete musieť v porovnaní s predchodcom prihodiť minimálne 4100 eur a o päť tisíc má byť drahší i Competition xDrive, ktorý ale aspoň prihráva silnejší motor.
Doteraz mala M3 Competition s pohonom oboch náprav 510 koní, po facelifte ale výkon poskočil na 530 koní, čím sa táto verzia dotiahla na M3 CS naladenú na 550 koní. Pokiaľ ide o maximum krútiaceho momentu, ten ostáva na hranici 650 Nm, ale je dostupný v trochu širšom spektre od 2750 do 5730 otáčok za minútu (predtým do 5500 ot./min.).
Papierový nárast sily zaznamenáte so stopkami až pri zrýchlení z miesta na 200 kilometrov za hodinu. Obe karosárske verzie zvládnu tento šprint o pol sekundy rýchlejšie, sedan za 11,8 sekundy a kombi za 12,4 sekundy.
Vstupným modelom naďalej ostáva M3 s pohonom zadných kolies a jeho výkon ostáva rovnaký – 480 koní a 550 Nm. To isté platí aj pre základný Competition bez systému xDrive, ktorý má 510 koní a 650 Nm. V najdostupnejšej M3 potom môžete ako v jedinej verzii radiť manuálne, všetky ostatné autá majú už len osemstupňový automat.
V interiéri sa po facelifte objavuje nový skosený volant a veľký zakrivený displej zložený z 12,3-palcového digitálneho prístrojového panelu a 14,9-palcovej dotykovej obrazovky infotainmentu. V kabíne je odteraz o niečo menej fyzických tlačidiel, takže nastavovanie teploty, vyhrievania sedadiel alebo volantu môžete ovládať už len hlasovo alebo cez obrazovku.
O niečo viac potom poteší paket M Race Track, ktorý obsahuje karbón-keramické brzdy, sedadlá vyrobené z uhlíkového kompozitu, karbónové interiérové panely a navyše znižuje pohotovostnú hmotnosť M3 o 25 kg. Navyše ho môžete nakombinovať s exteriérovým balíčkom M Carbon a hromadu ďalších eur môžete utratiť aj za komponenty z programu M Performance Parts.
zdroj: BMW